Skip to Content

mobile icon menu
FACEBOOK
mobile icon menu
INSTAGRAM
mobile icon menu
TWITTER
mobile icon menu
LINKEDIN
icon menu
FACEBOOK
icon menu
INSTAGRAM
icon menu
TWITTER
icon menu
LINKEDIN

Lista tipów i growth hacków dla reklamodawców współpracujących z influencerami


Poniżej publikujemy listę tipów i growth hacków, które stosujemy w RaB, realizując projekty z influencerami dla naszych klientów, którzy potrzebują wsparcia project managerskiego. Stosując te zasady, będziesz w stanie poprawić efektywność swoich kampanii o 50-80%.

Czytaj więcej

Ruszamy z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce


📈 RaB ruszył z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce 📊 Jeśli jesteś reklamodawcą i współpracujesz z influencerami, to zależy nam na Twojej opinii i wypowiedzi. Wybrane opublikujemy w naszym raporcie, który będzie popularyzowany w mediach branżowych. To dobra okazja do promocji Twojej osoby i firmy. Zapraszamy przedstawicieli agencji, platform e-commerce, marek i organizacji.

Czytaj więcej

Polska Akcja Humanitarna zaprasza do współpracy influencerów


Reach a Blogger wspiera akcję PAH! Zapraszamy influencerki i influencerów z wielu kategorii tematycznych do kampanii charytatywnej.

Polska Akcja Humanitarna (PAH) kończy w grudniu 30 lat! To dla niej wyjątkowy rok nie tylko ze względu na jubileusz, ale również z powodu największych wyzwań, z jakimi przyszło jej się mierzyć w swojej historii – kryzys humanitarny spowodowany wojną w Ukrainie. Dlatego też Reach a Blogger wspiera kampanię końcoworoczną “PAH to nadzieja”.

Czytaj więcej

Ogłaszamy nominowanych do finału konkursu Grand Video Awards 2022


Ideą Grand Video Awards jest uhonorowanie twórców najbardziej kreatywnych filmów wideo w internecie. 

Wydarzenie odbędzie się 13 października w Kinie Iluzjon, podczas którego zostaną ogłoszeni Laureaci konkursu. Całość wydarzenia będzie transmitowana live na www.grandvideoawards.pl, press.pl, wp.pl oraz na kanałach Press i GVA na Facebooku. 

Reach a Blogger jako partner medialny tego wydarzenia zna nominowanych do finału konkursu GVA!

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 3/3


W ostatniej części “Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczącej oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych” przyglądamy się kwestiom prawnym, w tym konsekwencjom prawnym, związanym z nieoznaczaniem lub nieprawidłowym oznaczaniem współprac reklamowych. W drugiej części publikacji prezentujemy szybki przegląd kategorii produktowych, które obowiązują dodatkowe ograniczenia lub wręcz zakazy reklamy. 

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 2/3


Zgodnie z rekomendacjami Prezesa UOKiK Influencer powinien oznaczać materiały reklamowe, które publikuje na swoich kanałach w mediach społecznościowych w sposób czytelny, jednoznaczny oraz zrozumiały dla każdego odbiorcy. Oznaczenie powinno być widoczne zarówno dla jego stałych obserwatorów, jak i dla tych, którzy zapoznają się z jego kanałami po raz pierwszy. Obserwatorzy powinni móc rozpoznać reklamowy charakter treści na wstępnym etapie zapoznawania się z nimi, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Influencer powinien również poinformować, jaką markę reklamuje.

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 1/3


Prezentujemy rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych to dokument, na który czekali nie tylko sami influencerzy, reklamodawcy i agencje PR, ale również konsumenci. Rekomendacje zawierają wiele praktycznych przykładów i graficznych propozycji, zaś powstały po to, by pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.

Dokument skierowany jest do Influencerów, Reklamodawców i Agencji reklamowych. 

Dla Waszej wygody publikujemy esencję tego dokuemntu w trzech częściach. Oto pierwsza z nich. 

Czytaj więcej

Reach a Blogger został partnerem semKRK #20


20 edycja semKRK odbędzie się już 28 października 2022 r. o godz. 17.00 w krakowskim Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Tym razem na scenie wystąpi 7 ekspertów, którzy wygłoszą prezentację z zakresu SEO i SEM.

Czytaj więcej

Reach a Blogger został oficjalnym partnerem medialnym 8 edycji Grand Video Awards!


Influencerze, Twórco, zawalcz o statuetkę!

 

 🎯Grand Video Awards to jedyny w Polsce konkurs adresowany do twórców wideo w internecie, którego głównym organizatorem jest magazyn „Press”. Celem konkursu jest promowanie tych najbardziej nieszablonowych, pomysłowych i nowatorskich Twórców oraz popularyzacja najlepszych dzieł wideo w polskim Internecie.

Jak co roku, platforma Reach a Blogger jest partnerem medialnym tegorocznej edycji konkursu, a z roku na rok, skala oraz prestiż nagród Grand Video Awards rośnie 😎

 

Czytaj więcej

Raport z badania: Polski rynek Influencer Marketingu w 2022 w oczach Reklamodawców


Przedstawiamy raport z badania, do którego zaprosiliśmy 115 Reklamodawców korzystających z usług influencerów w różnych modelach.

 

Zapytaliśmy ich o zmiany w wydatkach, sposoby i rodzaje współprac, wpływ pandemii oraz wojny w Ukrainie, a także o ostatnio bardzo medialne tematy związane z inicjatywami UKOKiK i KRRiT 💼🤓

To był dynamiczny rok dla influencer marketingu! Dużo się działo i nadal dzieje.

 

Celem badania było spojrzenie na to, jak rynek influencerski zmienił się na przestrzeni ostatniego roku. Na podstawie zebranych danych wyciągnęliśmy ciekawe wnioski. Mamy nadzieję, że lektura raportu będzie dla Was interesującym i pomocnym źródłem w decyzjach biznesowych. A także, że wnioski z badania przyczynią się do normalizacji i wzrostu rynku influencerskiego w Polsce.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Konsument (część 4/4)


Dziś publikujemy czwartą i ostatnią część porad na temat influencer marketingu. Dzisiejsza publikacja poświęcona jest ochronie praw Konsumentów.
 
Pamiętaj, że nie każdy influencer rekomenduje produkt, ponieważ go przetestował i jest z niego zadowolony – czasem może to być płatna promocja zlecona przez markę, którą influencer powinien odpowiednio oznaczyć. Reklama, która stwarza pozory recenzji lub bezinteresownego polecenia, to kryptoreklama. To praktyka niedozwolona! Nie wiesz, czy masz do czynienia z reklamą czy obiektywną recenzją?
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Agencja (część 3/4)


Agencja powinna znać zasady współpracy z influencerami, interesować się ich twórczością, a przede wszystkim aktywnie wzbogacać swoją wiedzę i doświadczenie w tym obszarze. Kontynuujemy cykl publikacji na temat dobrych praktyk w influencer marketingu. Tę publikację polecamy w szczególności Agencjom.
 
Rekomendowane akcje z influencerami powinny odpowiadać pozostałym działaniom w kampanii klienta. Agencja nie powinna rekomendować twórców celowo ukrywających komercyjny charakter współpracy bądź odmawiających oznaczania treści reklamowych, o wątpliwej opinii, niespełniających zasad brand safety, czy też promujących zachowania, które mogą zagrażać życiu, zdrowiu bądź są sprzeczne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi. Celem agencji powinno być pogodzenie interesów trzech stron: marki, influencera i jego społeczności – oraz ich ochrona.
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Klient (część 2/4)



Kontynuujemy cykl publikacji na temat dobrych praktyk w influencer marketingu. Z tą publikacją powinni zapoznać się przede wszystkim Klienci – czyli Reklamodawcy. Zapraszamy!
 
Decydując się na współpracę z influencerem, klient musi odpowiedzieć na pytanie, czy jest świadomy specyfiki takiej współpracy. Odpowiedź twierdząca powinna być potwierdzona szkoleniem przeprowadzonym przez agencję realizującą lub rekomendującą takie działania, bądź przez współpracowników lub osoby mające doświadczenie w takiej współpracy – na przykład platformę Reach a Blogger. Przed rozpoczęciem działań z influencerami powinien powstać brief.
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Influencer (część 1/4)


Młody i dynamiczny rynek influencer marketingu wymaga wypracowania norm i zasad współpracy. Właśnie ruszył pierwszy polski serwis z dobrymi praktykami w zakresie influencer marketingu. Serwis influencermarketing.org.pl to kompendium wiedzy, kierowany jest zarówno do influencerów, jak i współpracujących z nimi podmiotów. Jest to zbiór praktycznych porad począwszy od wyjaśnienia, kim jest infuencer, czym jest influencer marketing, zasad współpracy oraz oznaczania postów reklamowych.
 
Celem twórców strony jest zebranie możliwie jak największej ilości informacji i praktycznych porad w jednym miejscu, tak by sprawnie przeprowadzić odbiorców przez rodzące się pytania i wątpliwości. Serwis został stworzony przez IAB Polska, a patronat nad nim objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Reach a Blooger, jako członek IAB Polska grupy Influencer Marketing, wspiera tę inicjatywę. Zaczynamy dziś cykl publikacji od części dedykowanej uwadze Influencerów. Zapraszamy!
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

 

Czytaj więcej

Influencer marketing – 13 wiodących trendów w 2022 roku na podstawie badania Influencer Marketing Hub


Jakie są najważniejsze trendy kształtujące rynek influencerski w 2022 roku? Podsumowaliśmy dla Was strategiczne konkluzje z najnowszego raportu Influencer Marketing Benchmark Report 2022. Raport zawiera analizę takich zebraną wśród około 2000 specjalistów marketingowych, przedstawicieli marek oraz agencji marketingowych. Przeprowadzone badanie pozwoli nam spojrzeć szerzej na przewidywania na przyszłość i rozwój marketingowej branży. Jeśli chcesz prowadzić skuteczne działania komunikacji marketingowej, zapoznaj się z raportem.

Czytaj więcej

Reach a Blogger partnerem V edycji eTradeShow!


V edycja targów i konferencji e-commerce eTradeShow odbędzie się 10 marca 2022 na PGE Narodowym w Warszawie. To nie tylko okazja do spotkania się z partnerami biznesowymi, ale także idealna przestrzeń do zdobycia przydatnej wiedzy, poznania nowych rozwiązań, skutecznych narzędzi oraz nieszablonowych strategii marketingowych i e-commerce. 

Czytaj więcej

Świąteczne życzenia i sprawy organizacyjne


Drogi Mikołaju, spełnij marzenie naszych Influencerów, Youtuberów, Blogerów i przynieś im miliony nowych followersów, subsrybentów, czytelników! 🙏✨

Czytaj więcej

Kalendarz okazji marketingowych na rok 2022


Zaobserwowaliśmy, że reklamodawcy czasami pod presją czasu kupują publikacje sponsorowane u influencerów. Ma to niejednokrotnie związek z różnymi okazjami marketingowymi. Jedne są bardziej oczywiste: Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Black Friday, Cyber Monday. Inne są mniej oczywiste: start ferii zimowych, start nowych kolekcji, Dzień Ziemi, wyprzedaże. Tak czy inaczej fajnie mieć to wszystko w jednym miejscu. W sumie zdefiniowaliśmy 48 okazji, które mogą być pretekstem do działań marketingowych w 2022 roku. Mamy nadzieję, że dzięki kalendarzowi łatwiej będzie Wam zaplanować działania z wyprzedzeniem.

Czytaj więcej

Platforma Reach a Blogger członkiem IAB Polska


Miło nam poinformować, że przystąpiliśmy do IAB Polska – Związku Pracodawców Branży Internetowej. Działamy w grupie roboczej Influencer Marketing.
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy.

Czytaj więcej

Reach a Blogger partnerem 13. Forum Marketingu Zintegrowanego!


9 listopada 2021 roku w formie online odbędzie się 13. Edycja Forum Marketingu Zintegrowanego 🙂 Jeden intensywny dzień, na którym będą omawiane zwycięskie kampanie Golden Arrow i trendy, którymi już za chwilę będzie żyła branża reklamowa, a marketerzy, agencje, uczelnie, media, domy produkcyjne i dostawcy rozwiązań podzielą się częścią warsztatu, prezentując konkretne rozwiązania i rekomendacje – to wszystko czeka na uczestników wydarzenia. Forum jest organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu.

Czytaj więcej