Skip to Content

mobile icon menu
FACEBOOK
mobile icon menu
INSTAGRAM
mobile icon menu
TWITTER
mobile icon menu
LINKEDIN
icon menu
FACEBOOK
icon menu
INSTAGRAM
icon menu
TWITTER
icon menu
LINKEDIN

Jak briefować influencerów?


Jeśli interesuje Cię temat briefowania influencerów, to zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru Roberta Sosnowskiego zrealizowanego w ramach działań grupy Influencer Marketing w IAB Polska.

Czytaj więcej

Poznaj najpopularniejszych polskich influencerów 2023 roku


Kto był najbardziej popularnym twórcą w 2023 roku? Jakie nowe twarze pojawiły się w rankingu? Kto zachował swoją pozycję, a kto zyskał względem poprzedniego roku? Zapraszamy do zapoznania się z Raportem See Bloggers!

Czytaj więcej

Biuro Podróży Reklamy tworzy firmę wyspecjalizowaną w zakupie mediów digital


Agencja Biuro Podróży Reklamy powołała do życia nową markę Ads Experts, wyspecjalizowaną w obszarze planowania i zakupie mediów digital. Docelowo, w perspektywie 6-12 miesięcy, marka ma stać się osobną firmą, a jej CEO będzie Robert Sosnowski, będący też CVO agencji Biuro Podróży Reklamy.

Czytaj więcej

RaB partnerem 24 edycji Targów eHandlu!


Reach a Blogger został partnerem 24 edycji Targów eHandlu, które są największym wydarzeniem dla sprzedających online w Europie Centralnej.

Zapraszamy do zapoznania się z agendą wydarzenia. Polecamy wystąpeinia czołowych ekspertów z branży eCommerce i marketingu. Mamy niewątpliwą przyjemność znaleźć się w tym znakomitym gronie. Do zobaczenia na targach ✌️

Czytaj więcej

Zwycięzcy Grand Video Awards 2023 – jasna strona YouTuba i TikToka


We wtorek wieczorem poznaliśmy laureatów 9. edycji Grand Video Awards, czyli konkursu promującego najbardziej kreatywnych twórców wideo w sieci, którego patronem medialnym jest Reach a Blogger. Gala odbyła się w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.

Mieliśmy przyjemność wziąć udział w tej wyjątkowej imprezie, która chyba jak żadna inna docenia  wartościowych twórców i jakościowy konntent. W kontraście do ostatniego kryzysu youtuberów, jest to wyraźnie jasny punkt, co cieszy i daje nadzieję na przyszłość. 

Czytaj więcej

Polski rynek influencer marketingu w 2023 oczami reklamodawców


Reach a Blogger już czwarty rok z rzędu zrealizował badanie rynku influencerskiego, pytając reklamodawców: agencje, marki, platformy e-commerce i inne organizacje o zmiany w wydatkach, sposoby nawiązywania współprac, o typy zawieranych współprac, wpływ na rynek influencerski inflacji, wojny na Ukrainie, a także pandemii. Jak również, o ostatnio bardzo medialne tematy, związane z inicjatywami UKOKiK i KRRiT wobec tego rynku. 

Rynek influencerski jest młody, dynamiczny, zachodzą na mi duże zmiany. Zebrane dane zwizualizowane w postaci wykresów, zaopatrzone w opisy, pozwalają lepiej uchwycić zachodzące na nim zmiany. Mamy nadzieję, że lektura raportu będzie dla managerów z branży reklamowej interesującym i pomocnym źródłem w decyzjach biznesowych, a influencerom pomoże w kształtowaniu strategii rozwoju i monetyzacji ich kanałów, a także, że wnioski z badania przyczynią się do normalizacji i wzrostu rynku influencerskiego w Polsce. 

Zapraszamy do lektury! 

 

Czytaj więcej

Startuje Grand Video Awards 2023 – konkurs na najlepsze wideo w sieci


31 lipca ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do dziewiątej edycji Grand Video Awards. W konkursie dla najlepszych twórców wideo w sieci jury wybierze laureatów w dziewięciu kategoriach głównych. Zostaną też przyznane nagrody specjalne za Kanał Roku i Nagroda Widzów. Platforma Reach a Blogger ma po raz kolejny ogromną przyjemność patronować temu przedsięwzięciu ?

Czytaj więcej

Szkolenie Influencer Marketing Manager


Miło nam poinformować, że wznowiliśmy szkolenie Influencer Marketing Manager! Szkolenie poprowadzi CVO Reach a Blogger – Robert Sosnowski, a jeden z modułów przedstawi sam Wojtek Kardyś! Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat: Influencer Marketing Manager ?

Czytaj więcej

Lista tipów i growth hacków dla reklamodawców współpracujących z influencerami


Poniżej publikujemy listę tipów i growth hacków, które stosujemy w RaB, realizując projekty z influencerami dla naszych klientów, którzy potrzebują wsparcia project managerskiego. Stosując te zasady, będziesz w stanie poprawić efektywność swoich kampanii o 50-80%.

Czytaj więcej

Ruszamy z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce


? RaB ruszył z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce ? Jeśli jesteś reklamodawcą i współpracujesz z influencerami, to zależy nam na Twojej opinii i wypowiedzi. Wybrane opublikujemy w naszym raporcie, który będzie popularyzowany w mediach branżowych. To dobra okazja do promocji Twojej osoby i firmy. Zapraszamy przedstawicieli agencji, platform e-commerce, marek i organizacji.

Czytaj więcej

Polska Akcja Humanitarna zaprasza do współpracy influencerów


Reach a Blogger wspiera akcję PAH! Zapraszamy influencerki i influencerów z wielu kategorii tematycznych do kampanii charytatywnej.

Polska Akcja Humanitarna (PAH) kończy w grudniu 30 lat! To dla niej wyjątkowy rok nie tylko ze względu na jubileusz, ale również z powodu największych wyzwań, z jakimi przyszło jej się mierzyć w swojej historii – kryzys humanitarny spowodowany wojną w Ukrainie. Dlatego też Reach a Blogger wspiera kampanię końcoworoczną “PAH to nadzieja”.

Czytaj więcej

Ogłaszamy nominowanych do finału konkursu Grand Video Awards 2022


Ideą Grand Video Awards jest uhonorowanie twórców najbardziej kreatywnych filmów wideo w internecie. 

Wydarzenie odbędzie się 13 października w Kinie Iluzjon, podczas którego zostaną ogłoszeni Laureaci konkursu. Całość wydarzenia będzie transmitowana live na www.grandvideoawards.pl, press.pl, wp.pl oraz na kanałach Press i GVA na Facebooku. 

Reach a Blogger jako partner medialny tego wydarzenia zna nominowanych do finału konkursu GVA!

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 3/3


W ostatniej części “Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczącej oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych” przyglądamy się kwestiom prawnym, w tym konsekwencjom prawnym, związanym z nieoznaczaniem lub nieprawidłowym oznaczaniem współprac reklamowych. W drugiej części publikacji prezentujemy szybki przegląd kategorii produktowych, które obowiązują dodatkowe ograniczenia lub wręcz zakazy reklamy. 

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 2/3


Zgodnie z rekomendacjami Prezesa UOKiK Influencer powinien oznaczać materiały reklamowe, które publikuje na swoich kanałach w mediach społecznościowych w sposób czytelny, jednoznaczny oraz zrozumiały dla każdego odbiorcy. Oznaczenie powinno być widoczne zarówno dla jego stałych obserwatorów, jak i dla tych, którzy zapoznają się z jego kanałami po raz pierwszy. Obserwatorzy powinni móc rozpoznać reklamowy charakter treści na wstępnym etapie zapoznawania się z nimi, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Influencer powinien również poinformować, jaką markę reklamuje.

Czytaj więcej

#OznaczamReklamy – Rekomendacje Prezesa UOKiK – Część 1/3


Prezentujemy rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych to dokument, na który czekali nie tylko sami influencerzy, reklamodawcy i agencje PR, ale również konsumenci. Rekomendacje zawierają wiele praktycznych przykładów i graficznych propozycji, zaś powstały po to, by pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.

Dokument skierowany jest do Influencerów, Reklamodawców i Agencji reklamowych. 

Dla Waszej wygody publikujemy esencję tego dokuemntu w trzech częściach. Oto pierwsza z nich. 

Czytaj więcej

Reach a Blogger został partnerem semKRK #20


20 edycja semKRK odbędzie się już 28 października 2022 r. o godz. 17.00 w krakowskim Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Tym razem na scenie wystąpi 7 ekspertów, którzy wygłoszą prezentację z zakresu SEO i SEM.

Czytaj więcej

Reach a Blogger został oficjalnym partnerem medialnym 8 edycji Grand Video Awards!


Influencerze, Twórco, zawalcz o statuetkę!

 

 ?Grand Video Awards to jedyny w Polsce konkurs adresowany do twórców wideo w internecie, którego głównym organizatorem jest magazyn „Press”. Celem konkursu jest promowanie tych najbardziej nieszablonowych, pomysłowych i nowatorskich Twórców oraz popularyzacja najlepszych dzieł wideo w polskim Internecie.

Jak co roku, platforma Reach a Blogger jest partnerem medialnym tegorocznej edycji konkursu, a z roku na rok, skala oraz prestiż nagród Grand Video Awards rośnie ?

 

Czytaj więcej

Raport z badania: Polski rynek Influencer Marketingu w 2022 w oczach Reklamodawców


Przedstawiamy raport z badania, do którego zaprosiliśmy 115 Reklamodawców korzystających z usług influencerów w różnych modelach.

 

Zapytaliśmy ich o zmiany w wydatkach, sposoby i rodzaje współprac, wpływ pandemii oraz wojny w Ukrainie, a także o ostatnio bardzo medialne tematy związane z inicjatywami UKOKiK i KRRiT ??

To był dynamiczny rok dla influencer marketingu! Dużo się działo i nadal dzieje.

 

Celem badania było spojrzenie na to, jak rynek influencerski zmienił się na przestrzeni ostatniego roku. Na podstawie zebranych danych wyciągnęliśmy ciekawe wnioski. Mamy nadzieję, że lektura raportu będzie dla Was interesującym i pomocnym źródłem w decyzjach biznesowych. A także, że wnioski z badania przyczynią się do normalizacji i wzrostu rynku influencerskiego w Polsce.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Konsument (część 4/4)


Dziś publikujemy czwartą i ostatnią część porad na temat influencer marketingu. Dzisiejsza publikacja poświęcona jest ochronie praw Konsumentów.
 
Pamiętaj, że nie każdy influencer rekomenduje produkt, ponieważ go przetestował i jest z niego zadowolony – czasem może to być płatna promocja zlecona przez markę, którą influencer powinien odpowiednio oznaczyć. Reklama, która stwarza pozory recenzji lub bezinteresownego polecenia, to kryptoreklama. To praktyka niedozwolona! Nie wiesz, czy masz do czynienia z reklamą czy obiektywną recenzją?
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

Czytaj więcej

Zbiór dobrych praktyk – Agencja (część 3/4)


Agencja powinna znać zasady współpracy z influencerami, interesować się ich twórczością, a przede wszystkim aktywnie wzbogacać swoją wiedzę i doświadczenie w tym obszarze. Kontynuujemy cykl publikacji na temat dobrych praktyk w influencer marketingu. Tę publikację polecamy w szczególności Agencjom.
 
Rekomendowane akcje z influencerami powinny odpowiadać pozostałym działaniom w kampanii klienta. Agencja nie powinna rekomendować twórców celowo ukrywających komercyjny charakter współpracy bądź odmawiających oznaczania treści reklamowych, o wątpliwej opinii, niespełniających zasad brand safety, czy też promujących zachowania, które mogą zagrażać życiu, zdrowiu bądź są sprzeczne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi. Celem agencji powinno być pogodzenie interesów trzech stron: marki, influencera i jego społeczności – oraz ich ochrona.
 
Publikowane treści zostały wypracowane przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska i pochodzą ze strony: influencermarketing.org.pl.

Czytaj więcej