Zlecenia są rodzajem briefu, który publikujesz na platformie Reach a Blogger w celu zebrania ofert od influencerów. Zasadniczo na platformie można kupować z Katalogu ofert od konkretnych influencerów znając ich warunki lub opublikować Zlecenie i czekać na oferty influencerów dopasowane do tego Zlecenia.
W związku z wdrożeniem nowej formy Zlecenia mamy małą niespodziankę.

 

Poniżej przyjrzyjmy się jakie są zalety i wady Zleceń w porównaniu do zakupu współprac bezpośrednio z Katalogu ofert.

 

 

Generalnie Zlecenia sprawdzają się w sytuacjach:

 

👉 Zależy Ci na oszczędności czasu i chcesz poczekać na oferty zainteresowanych influencerów (nie musisz wtedy wysyłać do nich pojedynczo zapytań za pomocą formularza Kup teraz lub Zaproponuj cenę).

 

👉 Chcesz zebrać oferty od influencerów dopasowane do Twoich oczekiwań. Na przykład szukasz influencerów noszących okulary lub uprawiających określony sport lub takich, którzy mają już na swoim blogu artykuł o określonej treści, w którym umieszczą link pozycjonujący, i tak dalej – wszystko co ciężko jest wyfiltrować w Katalogu ofert za pomocą systemu filtrów można uzyskać dzięki Zleceniu.

 

👉 Możesz poczekać 1-3 dni na zebranie ofert od influencerów. Oferty zaczną spływać w ciągu kilku minut po opublikowaniu Zlecenia, ale większa ilość pojawi się po 1-3 dniach. Jeśli skorzystasz z e-mailingu promującego Zlecenie (100 zł netto) lub z Wyróżnienia oferty (30 zł) znacznie przyspieszysz ten proces.

 

👉 Możesz wystawić Zlecenie jako projekt oparty o wynagrodzenie pienieżne, co oczywiście preferują influencerzy, ale w posługując się Zleceniem i oferując konkretne produkty, o istotnej wartości, możesz realizować za pomocą Zlecenia projekty barterowe (30 zł netto / współpracy).

 

👉 Planujesz większą ilość współprac i kampanii w przyszłości. Zlecenia umożliwiają dodatkowe filtrowanie wiadomości i historii współprac. Ułatwiają komunikację i raportowanie.

 

👉 Masz wolne 30 zł netto 😉

 

Chcesz dodać na platformie Zlecenie będące briefem Twoich potrzeb? Poniżej przedstawiamy krótki poradnik jak tego dokonać w kilku prostych krokach.

 

Instrukcja przyda się wszystkim nowym reklamodawcom, którzy jeszcze nie skorzystali z tej formy angażowania influencerów do projektu. Ale będzie pomocna również bardziej doświadczonym klientom, ponieważ wprowadziliśmy update Zlecenia zmieniając odrobinę jego UX. Z resztą z tej okazji mamy z tej okazji niespodziankę – szczegóły na końcu artykułu.

 

W celu Dodania zlecenia na swoim koncie musisz mieć co najmniej 30 zł netto. Jeśli nie masz, zasil swoje konto na platformie kwotą równą lub wyższą 30 zł netto.
Jeśli chcesz skorzystać z opcji promocji Zlecenia przez e-mailing do influencerów lub wyróżnić swoją ofertę, to wtedy na koncie na platformie musisz posiadać 160 zł netto.

 

1. Wybierz w menu Dodaj zlecenie i przystąp do wypełniania formularza. W pierwszym kroku dodajesz treść Zlecenia – rodzaj briefu.

 

1.1. Z listy rozwijanej wybierz zgodnie ze swoimi potrzebami typ zlecenia – publikacja na blogu webowym, publikacja w social mediach, lokowanie w podcastach, praca kreatywna. Dla przykładu, jeśli wybierzesz social media, to blogerzy webowi nie będą mogli zgłosić się do współpracy.

 

1.2. W polu Nazwa nadaj tytuł swojemu Zleceniu. Możesz podać markę, nazwę produktu i charakter współpracy.

 

1.3. W następnej rubryce masz możliwość wyboru języka. Na Reach a Blogger znajdziesz około 7000 ofert po polsku i około 70 po angielsku (powoli poszerzamy nasze anglojęzyczne zasoby).

 

1.4. W dalszej kolejności dodaj opis Zlecenia – pamiętaj przy tym, aby jak naj­do­kład­niej sprecyzować swoje oczekiwania co do przyszłej współpracy. Warto zerknąć na publikację Jak briefować influencera do efektywnej współpracy Ten artykuł pomoże Ci sformułować w sposób pełny wszelkie oczekiwania, tak abyś o niczym nie zapomniał/a.

 

1.5. Określ minimalną liczbę followersów / fanów / czytelników miesięcznie. Influencerzy z mniejszą ilością użytkowników nie będą mogli zgłosić się do Zlecenia.

 

1.6. Wybierz formę wynagrodzenia – dostępna jest możliwość współpracy odpłatnej lub barterowej.

 

1.7. Dodaj 3 grafiki przedstawiające Twój produkt / markę lub Twoje preferencje komunikacji wizualnej.

 

1.8. Podaj 1-3 kategorie tematyczne kanałów influencerskich, których szukasz do współpracy. Właściciele blogów czy profili social media nie spełniający Twoich preferencji tematycznych nie będą mogli zgłosić się do współpracy.

 

2. Następnie przechodzisz, do drugiego kroku, w którym możesz wybrać opcjonalne jedną lub obie formy promocji Zlecenia.

 

Oferta z mailingiem do influencerów w 1-3 kategoriach: 100 zł netto.

 

Dzięki mailingowi influencerzy natychmiast dowiedzą się o Zleceniu, co przyspieszy i zwiększy liczbę zgłoszeń. W ciągu 1-2 dni otrzymasz od kilkunastu do 150 ofert na platformie. Warto skorzystać z tej oferty, kiedy zależy Ci na szybkim działaniu i szerokim wyborze. Nie potrzebujesz tworzyć kreacji mailingowej. System automatycznie wysyła link do Twojego zlecenia influencerom. Zasięg mailingu zależy od wybranych kategorii tematycznych i jest wyliczany na bieżąco. Zwykle wynosi od kilkuset do kilku tysięcy influencerów.

 

Z mailingu warto skorzystać, jeśli chcesz mieć szeroki wybór dedykowanych ofert, kiedy zależy Ci na czasie lub gdy wiesz, że będzie Ci ciężko znaleźć odpowiednich influencerów dzięki wyśrubowanym wymaganiom. Mailing to również promocja Twojej marki lub produktu wśród bardzo wpływowej grupy.

 

Oferta z dodatkowym wyróżnieniem na miesiąc i z pierwszeństwem 30 zł netto.

 

Dzięki wyróżnieniu Twoje zlecenie będzie widoczne na początku listy, co przełoży się na większą ilość propozycji współpracy. W ciągu 30 dni będziesz sukcesywnie otrzymywać nowe oferty współpracy od influencerów. O każdej nowej ofercie na platformie powiadomią Cię notyfikacje mailowe.

 

Z wyróżnienia warto skorzystać, gdy chcesz poprawić ilość i jakość zbieranych ofert, ale nie zależy Ci na czasie. Są projekty, w których ze względów organizacyjnych, budżetowych lub wręcz strategicznych warto realizować projekt w nieco dłuższym okresie. Wyróżnienie to również promocja Twojego produktu lub marki w bardzo wpływowej grupie. Platforma Reach a Blogger notuje 20.000-25.000 sesji miesięcznie.

 

Podsumowanie

 

Zlecenie możesz przedłużyć na kolejne 30 dni, zanim wygaśnie. Kosztuje to 30 zł netto.

 

Spośród zebranych ofert możesz wybrać do ostatecznej współpracy tyle ile chcesz. Bardzo prosimy, aby odpisać wszystkim influencerom, którzy zgłosili ofertę do Zlecenia, ale nie zostali wybrani. Wystarczy komunikat w stylu: Dzięki za ofertę. Zdecydowaliśmy się na współpracę z innymi influencerami. Być może nawiążemy współpracę w przyszłości. Influencerzy cenią takie zachowania reklamodawców. Budowanie relacji w sieci z wpływowymi uczestnikami rynku jest ważne.

 

Możesz dodać kilka Zleceń jednocześnie. Możesz prowadzić projekt z influencerami socialowymi i oddzielnie webowymi. Lub oddzielnie z micro influencerami i medium influencerami. Możesz poszukiwać influencerów z różnych kategorii tematycznych.
Tutaj znajdziesz wszystkie swoje aktualne i zakończone Zlecenia.

 

Kiedy rozpoczniesz współpracę z influencerami pamiętaj, żeby od początku do końca taka współpraca przebiegała przez platformę. Pobieramy z tego tytułu 15% od influencerów od każdej współpracy (nasze fee jest już wliczone w cenę usługi influencera). Jest to najniższa na rynku marża i zawsze transparentna. W tej cenie nie tylko udostępniamy platformę i umożliwiamy nawiązywanie współprac, ale również rozliczamy poszczególnych influencerów, realizujemy im przelewy, tworzymy dokumentację, ogarniamy RODO, rozliczamy podatki. Reklamodawca wpłaca na platformę środki na zakup usług u influencerów i z tych środków kupuje publikacje sponsorowane lub usługi kreatywne. Każda wpłata rozliczana jest jedną fakturą.

 

Do tej pory na platformie Reach a Blogger reklamodawcy dodali już ponad 5000 Zleceń. W sumie przez platformę zostało zrealizowanych około 17000 współprac z influencerami. To działa!

 

Gratis

 

Z okazji odświeżenia sekcji Zlecenie i poprawy UX mamy do rozdania 50 gratisowych e-mailingów, dla 50 pierwszych reklamodawców, którzy do końca maja 2021:

 

🎯 opublikują Zlecenie,

 

🎯 i skorzystają z obu form promocji: e-mailingu i wyróżnienia.

 

Wydając 160 zł netto otrzymujesz gratis w wartości 100 zł netto.
Jeśli chcesz skorzystać z promocji napisz do bok@reachablogger.pl i podaj hasło NoweZlecenie2021.

Nasz BOK po weryfikacji Twojego zgłoszenia doładuje Ci konto kwotą 100 zł netto.

 

Życzymy udanych współprac 😉