Dobór schematu kolorystycznego dla witryny blogera lub influencera z pozoru jest łatwym zadaniem. Należy jednak kierować się czymś więcej niż tylko poczucie estetyki, bowiem właściwy dobór kolorów potrafi także podkreślić w oczekiwany przez nas sposób poszczególne komunikaty, a nawet odgrywać znaczenie na poziomie emocjonalnym odbiorcy. Blogerze, w niniejszym poradniku dowiesz się jaki schemat barw będzie najkorzystniejszy dla Twojej witryny internetowej 🌈

 

 

Zestaw kolorów na stronę – od czego w ogóle zacząć?

 

Istnieje kilka darmowych programów, które możesz wykorzystać do stworzenia spersonalizowanego wzoru barw na stronę internetową. Reach a Blogger przyjrzał się dla Ciebie najpopularniejszym aplikacjom, niewymagającym instalacji 💻

 

Stwórz własną paletę kolorów

 

Jednym z polecanych przez nas pomysłów jest stworzenie kompletu barw na podstawie palety. Jeżeli chcesz ją stworzyć samodzielnie, to możesz skorzystać z następujących, darmowych programów:

  • Adobe Color
  • Coolors
  • Colormind
  • Paletton
  • ColorDesigner

Powyższe programy umożliwią Ci dobór schematu kolorystycznego na podstawie barwy wyjściowej, a także w oparciu o wybraną fotografię. Podstawowym kolorem może stać się ten odpowiadający indywidualnym preferencjom. Programy do doboru kolorów bez problemu dopasują schemat barw na Twoja stronę wybierając spośród 4,294,967,296 odcieni 🖍️

 

Jak dostosować kolory do zdjęcia?

 

Jeśli w ramach swojej działalności jako bloger lub influencer posiadasz już grafiki przygotowane pod stronę www, to możesz zdecydować się na wybór kolorów identycznych jak na zdjęciach. Do tego celu mogą posłużyć Ci programy takie jak Canva, Lunapics czy Palette Generator. Dobrane w ten sposób odcienie będą doskonale przenikać się ze sobą, a co najważniejsze – pozostaną spójne z elementami graficznymi. Taki efekt z pewnością przykuje uwagę nie jednego klienta odwiedzającego Twoją witrynę, zainteresowanego influencer marketingiem.

 

W tym miejscu zwracamy Twoją uwagę na fakt, że na podobnej zasadzie możesz stworzyć również inne elementy składowe swojej strony, jak chociażby symbol marki. Blogerze, już teraz dostosuj swoje logo za pomocą kreatora logo, a przygotujesz je tak samo szybko, jak w przypadku doboru barw. Kreator logo poprowadzi cię krok po kroku, zaś projekt logo zazwyczaj można kupić w bardzo przystępnej cenie 👩‍💻

 

Ile kolorów wybrać na stronę internetową?

 

Choć w teorii trudno o jednoznaczne ograniczenia w tej kwestii, zdaniem Reach a Blogger w praktyce warto ograniczyć się do kilku kolorów. Wynika to z prostej zależności: im więcej barw zastosujesz, tym stworzenie spójnego projektu w ramach influencer marketingu okaże się trudniejsze. Specjaliści najczęściej rekomendują zasadę 60-30-10, oznaczającą wybór trzech kolorów w różnych stopniach procentowych (60%, 30%, 10%). Dzięki takiemu zabiegowi możliwe jest łatwiejsze uzyskanie efektu harmonii i współdziałania kolorystyki. Wyjaśniamy, jak wygląda to w praktyce:

  • kolor podstawowy (zajmujący 60% powierzchni) – barwa ogólna tworząca bazę schematu kolorystycznego,
  • kolor kontrastujący (zajmujący 30% powierzchni) – gwarantujący spójny efekt wizualny,
  • kolor akcentujący (zajmujący 10% powierzchni) – stanowi barwę dodatkową, dopełniającą całość motywu.

Ciekawostką jest, że reguła 60-30-10 pomocna jest nie tylko w przypadku tworzenia identyfikacji wizualnej. Z zasady tej korzystają również projektanci wnętrz, a nawet ubrań. Warto więc jej zaufać.

 

Czy każdy kolor w schemacie będzie dobry na stronie blogera lub influencera?

 

Trudno udzielić na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Z pewnością w kontekście strony internetowej warto unikać powszechnie nielubianych kolorów. Według wyników badań, do których dotarł Reach a Blogger można do nich zaliczyć takie kolory jak brązowy czy pomarańczowy. Analizy wykazują, że nawet 17% kobiet wskazuje barwy szarości jako najmniej preferowane. Należy jednak stwierdzić, że ostateczna interpretacja tej kwestii zależy od kilku czynników. Do najważniejszych należą:

  • region,
  • aktualne trendy,
  • płeć,
  • indywidualne preferencje.

Trzeba przy tym pamiętać, że istnieją barwy cieszące się niegasnącą popularnością, bez względu na czas i miejsce. Nasza platforma zajmująca się influencer marketingiem zdecydowanie poleca bezpieczne kolory takie jak czerwień, zieleń czy błękit. Ich uniwersalny charakter oraz mnogość dostępnych odcieni sprawia, że z łatwością dopasujesz je do estetyki firm z wielu branż 🔴🟢🔵

 

Jak widzisz, prawidłowy dobór schematów kolorów dla witryny jest możliwy i nie musi przyprawiać o zawrót głowy. Wystarczy skorzystać w tym celu z darmowych narzędzi, pamiętając o kilku prostych zasadach. Dzięki nim jako bloger lub influencer będziesz mógł samodzielnie stworzyć wyjątkową estetykę swojej strony internetowej 😉