Dla Reach a Blogger 2018 to kolejny dobry rok.
 
Kolejny rok z rzędu podwoiliśmy przychody. W 2018 roku reklamodawcy wpłacili na platformę 720 039 zł netto + VAT. Był to efekt 986 wpłat. Najniższa to 0,81 zł netto + VAT, a najwyższa to 40 000 zł netto + VAT.

 


 
W sumie mamy już ponad 5 300 ofert influencerskich online, które docierają do ponad 52 mln. użytkowników przez web (suma użytkowników miesięcznie) i do ponad 35 mln. przez serwisy social (suma fanów, followersów, subskrybentów kanałów social).
 

 
Dotychczas przez Reach a Blogger zostało zrealizowanych już ponad 9 200 płatnych transakcji pomiędzy Twórcami internetowymi, a Reklamodawcami. Mamy już ponad 6 000 zarejestrowanych Klientów, a ponad 600 z nich wpłaciło środki na platformę – niektórzy wielokrotnie. W sumie ponad 1 500 Twórców zrealizowało chociaż jedną transakcję. Rekordziści top 5 dotychczas zrealizowali odpowiednio: 97, 80, 70, 60, 54 transakcji. Nasz rekordowy Twórca internetowy zarobił dotychczas ponad 53 000 zł.

 

Reklamodawcy dodali do tej pory ponad 3 500 zleceń na platformę. Jednak duża część transakcji jest realizowana z pominięciem zleceń – przez wybór influencerów do współpracy z katalogu ofert. Warto więc posiadać dobrą ofertę w katalogu, bo to podstawa efektywnej sprzedaży.
 

 
W 2018 roku przybyło naszej platformie mniej nowo zarejestrowanych użytkowników niż w 2017 roku, ale mamy świadomość, że z ponad 19 000 zarejestrowanych użytkowników w sumie dotarliśmy już do większej części rynku B2B zainteresowanego platformianym influencer marketingiem. Nasza witryna notuje około 25 000 sesji miesięcznie.

 

Porównując 2018 i 2017 istotnie zmalała liczba nowych mediów dodanych na platformę. Po pierwsze jest to efekt większej selekcji i weryfikacji dodawanych blogów przez nasz zespół, po drugie jest to efekt podniesienia minimalnej liczby użytkowników wymaganej do rejestracji medium na platformie, z liczby 100 na 500: użytkowników, fanów, followersów (dotyczy Influencerów w kategorii Mikro), a po trzecie z ponad 5 300 ofert blogerów dostępnych online posiadamy już większą część rynku influencerskiego.
 
Wśród ponad 5 300 ofert 213 ofert zakwalifikowaliśmy do kategorii Gwiazdy. Kanały Mikro to 846 ofert. Mamy 4 265 ofert influencerskich średniej wielkości w kategorii pomiędzy Gwiazdami, a Mikro. Istotnie zwiększyliśmy liczbę dodanych zleceń oraz zrealizowanych transakcji.
 

 
W pierwszej połowie 2018 roku udało nam się opracować scoring dla wszystkich 5 300 ofert (RaB Score). Wszystkie oferty, które są modyfikowane przez Influencerów trafiają do ponownej oceny. Oczywiście wszyscy nowi Twórcy też.

 

W poprzednim roku zdobuliśmy 2 wyróżnienia: nagrodę Polskiej Agencji Przedsiębiorczości 2018 za Innowacyjność w łączeniu Blogerów i Reklamodawców oraz certyfikat Przedsiębiorstwo Przyszłości.

 

W 2018 roku zrealizowaliśmy jeden update platformy (wersja 2.1). W ciągu najbliższych tygodni zostanie zrealizowany kolejny update 2.2. Od kilku miesięcy pracujemy nad koncepcją update 3.0, która będzie kolejnym dużym krokiem w rozwoju platformy.

 

Wkrótce działalność platformy zostanie przeniesiona do spółki celowej Reach a Blogger Sp. z o.o. Sp. komandytowa.
Ale o tym będziemy informować w odrębnej publikacji na blogu.