Wiele razy podkreślam Wam, czy to na fanpage’u czy w wiadomościach mailowych, że platforma ReachBlogger.pl ma wystartować już niedługo. Postanowiłem zamieścić w ramach tego wpisu kilka istotnych informacji o projekcie, a tym samym odpowiedzieć Wam na najczęściej zadawane pytania. Jestem otwarty na różne propozycje zmiany, jeżeli takowe by się pojawiły, bo platforma ma służyć Wam drodzy Czytelnicy.
Zatem zaczynamy
Postanowiłem, że dokonam wielce wymagającego zadania i … wkleję Wam projekt regulaminu platformy ReachBlogger.pl. Podkreślam, iż jest to projekt, zatem wszelkie wartościowe propozycje z Waszej strony na pewno będą uwzględnione w wersji ostatecznej Regulaminu.Definicje:
- Platforma – serwis internetowy dostępny pod adresem reachblogger.pl, w ramach którego świadczone są usługi drogą elektroniczną.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Organizator – firma Traffic Trends Sp. z o. o.
- Kontent – publikacja na stronie internetowej prowadzonej przez Wydawcę.
- Wydawca – uczestnik platformy, oferujący publikację w ramach prowadzonych stron internetowych.
- Klient – uczestnik platformy, który kupuje publikację na wybranych stronach internetowych oferowanych w ramach platformy.
- Specyfikacjia transakcji – zbiór wytycznych, zasad i informacji na temat wymogów, które musi spełniać Kontent
Platforma:
- Platforma służy do zawierania transakcji pomiędzy Wydawcą i Klientem. Przedmiotem transakcji jest Kontent o określonej specyfikacji i cenie. Platforma organizuje proces sprzedaży i zapewnia bezpieczeństwo transakcji.
- Platforma oferuje zawieranie dwóch typów transakcji:
- zakup Kontentu oferowanego przez Wydawcę według specyfikacji i ceny określonej przez Wydawcę
- sprzedaż przez Wydawcę Kontentu według specyfikacji określonej przez Klienta i za cenę określoną przez Klienta
- Transakcje na platformie zawierane są poprzez zapłatę przez Klienta określonej kwoty. Kwota zostaje przekazana na rzecz Wydawcy w przypadku pomyślnego zakończenia transakcji. Od przekazywanej kwoty może być potrącona prowizja na rzecz Organizatora (zgodnie z aktualnym cennikiem). Kwota zostaje zwrócona na rzecz Klienta w przypadku negatywnego zakończenia transakcji, przy czym o tym fakcie decyduje Organizator na drodze mediacji pomiędzy Klientem i Wydawcą. W przypadku zwracania kwoty na rzecz Klienta Organizator nie pobiera prowizji.
- Platforma oferuje zawieranie transakcji barterowych tj. zapłaty na rzecz Wydawcy za pośrednictwem przekazania wartości niepieniężnej. W takim wypadku może zostać pobrana prowizja kwotowa od każdej zawartej transakcji (zgodnie z aktualnym cennikiem).
- Platforma oferuje różne formy promocji uczestnictwa (zgodnie z aktualnym cennikiem). Opłaty za wybrane formy promocji nie są zwracane niezależnie od wyniku transakcji.
- Płatność za usługi platformy odbywa się za pomocą wcześniej uiszczonego depozytu. Za kwotę depozytu platforma wystawia fakturę VAT. Kwota depozytu do dyspozycji na platformie jest częścią netto depozytu. Klient ma prawo do wypłaty wartości depozytu.
- Wydawca gromadzi środki pozyskane na platformie w formie depozytu. W dowolnym momencie może wypłacić zgromadzone środki. W tym celu uczestnik platformy określa sposób rozliczenia z platformą tj. na podstawie faktury VAT wystawionej na rzecz Organizatora lub poprzez zawarcie umowy o dzieło z Organizatorem. W przypadku rozliczenia na podstawie faktury VAT wartość depozytu stanowi kwotę netto na fakturze. W przypadku umowy o dzieło wartość depozytu stanowi kwotę brutto na rachunku do umowy.
- Transakcja składa się każdorazowo z następujących kroków:
- inicjacja transakcji o określonej specyfikacji i cenie, zapłata ceny przez Klienta
- przyjęcie lub odrzucenie oferty przez Wydawcę
- w przypadku nieprzyjęcia oferty – zwrot ceny na rzecz Klienta
- w przypadku akceptacji oferty – oczekiwanie na podanie adresu URL z Kontentem
- weryfikacja Kontentu przez Klienta i jego akceptacja lub brak akceptacji
- w przypadku braku akceptacji – negocjacja w postaci dialogu między Wydawcą i Klientem – jeśli zakończona dalszym brakiem akceptacji – inicjacja interwencji Organizatora
- w przypadku akceptacji – przekazanie środków na rzecz Wydawcy
- obustronna ocena transakcji
- interwencja Organizatora polega na ręcznym sprawdzeniu specyfikacji transakcji i Kontentu i zakończona decyzją, co do dalszego postępowania.
Prawa i obowiązki Klienta:
- Klient ma prawo do wyboru Wydawców, z którymi chce zawrzeć transakcję.
- Klient może prowadzić dialog w ramach platformy do każdej zawartej transakcji z Wydawcą.
- Klient może ocenić Wydawcę po zakończeniu transakcji.
- Klient ma obowiązek zastosować się do wymogów opisanych przez Wydawcę w ofercie.
- Klient może uczestniczyć w serwisie z zachowaniem anonimowości względem Wydawców – bez publikacji danych osobowych
Prawa i obowiązki Wydawcy:
- Wydawca ma prawo do wyboru Klientów, z którymi chce zawrzeć transakcję.
- Wydawca może prowadzić dialog w ramach platformy do każdej zawartej transakcji z Klientem.
- Wydawca może ocenić Klienta po zakończeniu transakcji.
- Wydawca ma obowiązek zastosować się do wymogów opisanych przez Klienta w ofercie.
- Wydawca może uczestniczyć w platformie z zachowaniem anonimowości względem Klientów – bez publikacji danych osobowych.
- Wydawca może uczestniczyć w platformie z zachowaniem anonimowości swoich stron www, a w szczególności w postaci niepublikowania nazwy i adresu strony www w katalogu stron www oraz podczas zawierania transakcji. Każdorazowo po zakończeniu transakcji Wydawca przekazuje Klientowi adres URL do Kontentu, co doprowadza do ujawnienia strony www Wydawcy.
Prawa i obowiązki Organizatora:
- Organizator gromadzi i przechowuje dane osobowe uczestników platformy. [GIODO]
- Organizator każdorazowo decyduje o dopuszczeniu strony www do publikacji na platformie. Organizator zastrzega sobie prawo do niedopuszczania stron www o niskiej, jakości merytorycznej oraz spamu.
- Organizator działa na rzecz Wydawców oraz Klientów w celu organizacji transakcji korzystnej dla obu stron.
- Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z platformy Wydawców i Klientów łamiących Regulamin lub prawo polskie lub zasady dobrej współpracy.
- Każdy uczestnik platformy zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu. Poprzez fakt rejestracji na platformie każdy uczestnik potwierdza fakt zapoznania się z Regulaminem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do informowania uczestników o istotnych zdarzeniach związanych z transakcjami poprzez korespondencję mailową.
Cennik platformy:
- Dodanie zlecenia: 0 zł.
- Prowizja od transakcji kwotowej: 7%.
- Prowizja od transakcji barterowej: 1 zł.
- Mailing do vlogerów z kategorii: 50 zł.
- Pierwszeństwo na liście ogłoszeń: 10 zł.
- Uczestnictwo blogera 0 zł – na zawsze.
- Uczestnictwo klienta 0 zł – na zawsze. ”
Zachęcam do komentowania