Poniżej publikujemy listę tipów i growth hacków, które stosujemy w RaB, realizując projekty z influencerami dla naszych klientów, którzy potrzebują wsparcia project managerskiego. Stosując te zasady, będziesz w stanie poprawić efektywność swoich kampanii o 50-80%.

 

1. Budowa świadomości marki i produktu oraz sprzedaż to Instagram, TikTok, YouTube. Z tych działań korzyścią są też reakcje i traffic.

2. Blogi webowe to recenzje produktów pojawiające się w Google na frazy klientów. To także link building sprzyjający SEO oraz traffic w długim horyzoncie czasowym.
3. Organiczne zasięgi profili Facebook są w większości przypadków bardzo słabe. Ale stosunkowo ekonomicznym rozwiązaniem jest dopalanie takich publikacji adsami. Daje to często bardzo dobre rezultaty. Można dopłacić influencerowi 100 czy 200 zł za dopalenie adsami lub samodzielnie odpalić adsy z postem influencera (ale wtedy wymaga to nadania uprawnień emisyjnych przez influencera).
4. Sprzedaż najlepiej weryfikować indywidualnymi kuponami rabatowymi.
5. Kampanie najlepiej prowadzić z influencerami, którzy mają dziesiątki tysięcy follow lub więcej. Wtedy czas pracy project managera, który zajmuje się selekcją, nadzorowaniem i analizą wyników, amortyzuje się na większej bazie follow.
6. Jeśli produkt ma wartość kilkaset złotych i więcej, to opłaca się robić współprace barterowe (na RaB bartery dostępne są przez Zlecenie). W przypadku tańszych produktów, lepiej realizować współprace płatne, a produkt wysyłać w gratisie. Po prostu kluczowa jest motywacja influencerów.
7. Jeśli masz w zespole asystenta lub juniora, który może zająć się tym projektem, to oczywiście sięgnięcie po tanich lub barterowych influencerów może być też opłacalne w ogólnym rozrachunku.
8. Każdy projekt powinien kończyć się wewnętrzynym raportem, który będzie podsumowywał korzyści względem celów, nawet jeśli jesteś osobą, która sama ocenia swoją pracę. Najlepiej sporządzić raport w formie tabeli. Inna jest percepcja danych rozproszonych a inna zebranych. Ważne jest, żeby zliczyć wszystkie korzyści: zasięgi, traffic, sprzedaż, reakcje, itd. O brakujące dane można zapytać influencerów. Warto pokusić się o sformułowanie wniosków jacy influencerzy byli skuteczni a jacy nie. I do kolejnego projektu zaprosić influencerów podobnych do tych, którzy się sprawdzili. Działania influencerów powinno się poddawać optymalizacji, podobnie jak na przykład kampanie adsowe.
9. Warto porównać ROAS projektu influencerskiego z ROAS Google Ads, Meta Ads, TikTok Ads, mailingów czy innych form reklamy, które stosujecie. Należy jednak mieć z tyłu głowy, że w przypadku influencera płacicie jeszcze za jego wizerunek (inaczej za zaufanie jego followersów).
10. Działania najlepiej prowadzić metodycznie, systematycznie, projekty realizować kompletnie i robić między nimi odstępy czasowe. To truizm, ale część projektów z tego co obserwujemy, wcale nie kończy się rzetelnym podsumowaniem i wnioskami.
11. Co do skali rekomendujemy działania w następującym zakresie. Budżet: na przykład 5.000 zł netto. Zakup około 10 publikacji influencerskich. Projekt trwa 30-45 dni. Przerwa około 30 dni i kolejny projekt w podobnym zakresie. Po zidentyfikowaniu prawidłowości w doborze influencerów, produktów, komunikacji, jednym słowem, po wypracowaniu odpowiedniego ROAS i po nabraniu płynności we współpracy project managerskiej, warto podnieść budżet projektu do np.: 7.000 zł – 10.000 zł netto.
12. Do prowadzenia projektów influencerskich potrzebne są mniejsze kompetencje niż w przypadku kampanii adsowych. Większość marketerów jest w stanie prowadzić takie projekty samodzielnie z dużym powodzeniem. Ae w razie czego RaB świadczy usługę project managerską za dodatkową opłatą.
13. Jeśli zależy Ci na szybkich i dobrych współpracach, wybieraj influencerów z 5 żółtymi gwiazdkami na RaB. To oceny klientów po poprzednich współpracach. Natomiast trzeba mieć na względzie, że to zawęża w jakimś stopniu wybór.
14. Realizując projekty dla klientów, zawsze korzystamy ze Zlecenia i Mailingu. Wydatek 130 zł netto zaoszczędza godziny na wymianie wiadomości z grupką influencerów. To jest po prostu opłacalne. W przypadku, kiedy zgłoszenia od influencerów nas w pełni nie satysfakcjonują, możemy dobrać kilka współprac z Katalogu ofert.
15. Pamiętaj, żeby nie wychodzić z komunikacją z influencerem poza RaB. W przypadku jakiegoś sporu z influencerem nasza moderacja czyta brief i wszystkie wiadomości.
16. RaB umożliwia zmianę ceny transakcji. Jeśli dojdziecie do wniosku z influencerem na początku, że cena powinna być niższa lub wyższa, to zawsze można zgłosić współpracę do moderacji z prośbą o zmianę ceny. Zarówno klient i Influencer muszą być co do tego zgodni.
17. RaB umożliwia negocjację ceny z influencerem przez przycisk Zapytaj w Katalogu ofert. Czasami opłaca się zapłacić +50% więcej za dwie publikacje lub jakiś pakiet świadczeń.
18. Brief dla infliuencera pisz kompletnie poruszając w nim wszystkie wątki związane ze współpracą. Tutaj znajdziesz template takiego briefu.
19. Zasilenie konta: Przelewy24, PayPal lub faktura proforma.
Masz pytania lub wątpliwości? Chętnie pomożemy. Masz swoje tipy – podziel się! Napisz do bok@reachablogger.pl.
Szybkie linki:
Tutaj zasilisz swoje konto na platformie.
Tutaj dodasz Zlecenie.