Dzisiejszy wpis został poświęcony krótkiej instrukcji jak korzystać z platformy Reachblogger.pl, aby przynosiła Wam jak najlepsze rezultaty. W pierwszej kolejności przedstawię kilka wskazówek dla Ciebie Blogerze.
Najważniejsze, co musisz zrobić dodając do katalogu ofert swojego bloga to stworzyć jego opis. Krótka, kilkuzdaniowa charakterystyka umożliwiająca przyszłemu Klientowi lepsze poznanie tematyki poruszanej na Twoim blogu. Opis bloga staje się Twoją wizytówką, dzięki której trafiają do Ciebie Klienci. Pamiętaj, aby opis był na tyle szczegółowy, żeby oddawał w 100% to, czym w rzeczywistości się zajmujesz, o czym piszesz. ReachBlogger.pl daje Ci możliwość ukrycia adresu strony w katalogu (o ukrytych danych osobowych możesz przeczytać we wpisie poświęconym Regulaminowi platformy). Oznacza to, że Twoja oferta jest widoczna dla Klientów jedynie, jako zestaw określonych przez Ciebie parametrów bloga np. Page Rank. Ważne abyś zapamiętał, iż ukrycie adresu obniża Twoje szanse na zdobycie nowego zlecenia, a co za tym idzie zmniejsza Twoją wiarygodność. Dodając bloga decydujesz również, do jakiej kategorii zostanie przypisany. Wybierając jedną z kategorii kieruj się profilem Twojego bloga, dziedziną, w której czujesz się najlepiej. Odpowiednia kategoryzacja pozwoli na dobór trafniejszych zleceń. Ostatnim krokiem przed dodaniem nowego bloga jest wybór rodzaju wpisu, który oferujesz. Masz cztery możliwości. Tworzysz: wpis inspirowany, wpis ekspercki, wpis reklamowy lub ofertę specjalną. Idei wpisu inspirowanego poświęcony będzie mój kolejny artykuł, jednak warto podkreślić jego główne założenie. Jest to wpis, który w całości tworzony jest przez Ciebie na zlecenie klienta, np. opinia o produkcie firmy X. Natomiast forma ekspercka zakłada, że zamieszczasz na swojej stronie wpis stworzony przez klienta, np. opinia specjalisty o produkcie X. Z kolei wpis reklamowy opiera się na założeniu, że Klient dostarcza Tobie materiał reklamowy, który umieszczasz na swojej stronie, np. wpis reklamowy produktu X. Ostatnią formą współpracy jest oferta specjalna. Zakłada ona dowolność w tworzeniu ofert i zleceń, np. wpis na bloga plus share tego wpisu na profilu na Facebooku i Twitterze.
Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków, Twój blog staje się widoczny dla Klientów w katalogu blogów. Pamiętaj, że na tym Twoja rola się nie kończy! Masz jeszcze możliwość aktywnego poszukiwania zleceń w katalogu i decydowania się na te, które najbardziej Ci odpowiadają.
Pora zająć się dodawaniem zleceń przez Ciebie Kliencie. Pierwszy krok to nazwanie zlecenia. Chodzi o tytuł, który określa rodzaj Twojego zlecenia np. wpisy promujące produkt X ze sklepu Y. Następnie decydujesz się na typ zamówienia. Wybierasz spośród: wpis inspirowany, wpis ekspercki, wpis reklamowy lub oferta specjalna (charakterystyka każdego z nich została opisana powyżej). Dalej określasz kategorię, która tak jak w przypadku Blogera, ma istotny wpływ na zwiększenie trafności doboru odpowiednich ofert pod Twój profil. Po wykonaniu tych wstępnych czynności, przechodzisz do zasadniczego punktu, czyli wymagań. To w tej pozycji określasz szczegółowo specyfikację zlecenia. Opisz, jakie masz wymagania wobec Blogera, jak ma wyglądać Wasza współpraca i jakiego efektu się spodziewasz, np. opisz produkt X, umieść wpis o produkcie X na swojej stronie, zamieść w treści wpisu link do strony x. Do omówienia pozostają już tylko dwie istotne pozycje: wynagrodzenie i opcje promowania. Zacznijmy od pierwszej z nich. Po raz kolejny masz dwie możliwości, albo określasz kwotę wynagrodzenia dla Blogera, albo szczegółowo opisujesz alternatywną formę wynagrodzenia, np. umowę barterową. Czas przejść do opcji promowania. Podkreślam, że jest to oferta dodatkowa! Masz dwie opcje do wyboru: oferta z mailingiem do blogerów i oferta z wyróżnieniem. Mailing to po prostu wysłanie wiadomości e-mail do wszystkich blogerów, z określonej przez Ciebie kategorii, z Twoim zleceniem. Natomiast decydując się na ofertę z wyróżnieniem wpływasz na pozycjonowanie Twojego zlecenia, które jest umieszczane na jednym z pierwszych miejsc w katalogu. Dodatkowo zlecenie zostaje wyróżnione graficznie poprzez pogrubiona czcionkę tekstu. Wybór dodatkowych opcji promowania z pewnością wpłynie na zwiększenie zasięgu Twojego zlecenia.
Proces dodawania oferty/zlecenia jest zasadniczym etapem, który wpływa na kształt Twojej przyszłej współpracy.















