Drodzy Twórcy, jest Was około 6 000 zrzeszonych w Reach a Blogger. To duża liczba. Wasza zsumowana ilość followersów wynosi 77 milionów, a zsumowana ilość użytkowników blogów webowych wynosi 64 miliony. Przyznacie sami, że to duże liczby, i duża odpowiedzialność Twórców internetowych w zakresie komunikacyjnym na temat COVID-19. Obserwujemy dojrzałość i wyważony ton w dużej części publikacji. Dzięki za to. Jednak część Twórców wciąż publikuje lub szeruje niesprawdzone informacje. Apelujemy o porządne weryfikowanie opinii, które do Was docierają oraz o odpowiedzialne podejście do tworzenia kontentu. To ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie możecie realnie pomóc społeczeństwu szerząc dobre praktyki i rozporządzenia, a także dobrego ducha, bo to też jest nam wszystkim potrzebne.

 

Nie jesteśmy ekspertem w zakresie medycyny i epidemii. Ale naszą rolą jest udzielenie wsparcia społeczeństwu na tym odcinku, na którym się znajdujemy. Dlatego prosimy Was o profesjonalizm w przekazywaniu informacji. Zanim naciśniecie share lub stworzycie post zastanówcie się nie tylko nad tym ile zbierzecie reakcji i komentarzy, ale również na ile takie działanie wpływa na społeczeństwo. Zastanówcie się jak czulibyście się jako odbiorca danego posta.

 

Miliony ludzi pracuje w trybie #homeoffice. Są tego plusy i minusy. Dla części z nich może być to trudne. I jest to zasadniczo dobra pożywka do memowej komunikacji. Śmiejmy się z tego w taki sposób, żeby jednak nie stymulować ludzi do niepotrzebnego opuszczania domów. Edukujmy, umilajmy czas i bawmy się, ale nie dołujmy.

 

Jak wspomnieliśmy nie jesteśmy ekspertami w dziedzinie epidemii, ale w naszej ocenie postawą informacji i opinii powinny być dane, dlatego polecamy Wam sprawdzanie danych liczbowych na tych stronach:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

https://www.gov.pl/web/koronawirus

https://www.bing.com/covid

 

W związku z tym postanowiliśmy powziąć inicjatywę nagradzania tych Twórców, którzy naszym zdaniem wywiązują się z tego zadania znakomicie. Będziemy przyznawać i wysyłać tym Twórcom medale pamiątkowe wraz z listami gratulacyjnymi.

Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo piętnowania złych praktyk.

Jeśli widzicie skrajnie dobre i złe praktyki w tym zakresie piszcie do karolina.r@reachablogger.pl.