Prezentujemy 2 metody.
1️⃣ Jednym z najlepszych sposobów jest wykorzystanie kodów zniżkowych.
Warunkiem jest posiadanie e-commerce, który umożliwia generowanie kodów.
✅ Przygotuj tyle indywidulanych kodów zniżkowych ilu influencerów zapraszasz do współpracy.
✅ Każdemu z influencerów przekaż indywidulany kod zniżkowy, który będzie mógł spopularyzować w swojej społeczności.
✅ Po zakończeniu akcji sprawdź jaką sprzedaż wygenerowana została w powiązaniu z poszczególnymi kodami. Przygotuj sobie zestawienie. Wyciągnij wnioski z akcji.
✅ Do kolejnej kampanii zaproś influencerów, których profil odpowiada tym influencerom, którzy wygenerowali najwyższą sprzedaż w poprzedniej akcji.
2️⃣ Jeśli nie posiadasz e-commerce lub nie masz możliwości generowania kodów zniżkowych, użyj tzw. UTM-ów.
✅ Przygotuj tyle indywidulanych UTM-ów ilu influencerów zapraszasz do współpracy. UTM-y to customizowane linki reklamowe. Stworzysz je samodzielnie, na przykład używając tego formularza. Długie linki możesz skrócić używając bitly.com.
✅ Każdemu z influencerów przekaż indywidulany UTM zniżkowy, który będzie mógł spopularyzować w swojej społeczności.
✅ Po zakończeniu akcji sprawdź w Google Analytics ile wizyt, rejestracji, akcji zostało zrealizowane z poszczególnych UTM-ów. Przygotuj sobie zestawienie. Wyciągnij wnioski z akcji.
✅ Do kolejnej kampanii zaproś influencerów, których profil odpowiada tym influencerom, którzy wygenerowali najlepsze wyniki w poprzedniej akcji.
– – –
Tutaj dodasz Zlecenie i opcjonalnie roześlesz mailing do influencerów z informacją o Twojej akcji. Koszt zlecenia to 30 zł netto, koszt mailingu to 100 zł netto.
Tutaj znajdziesz Katalog ofert influencerów.
Tutaj zasilisz swoje konto na platformie w celu zakupu publikacji sponsorowanych u influencerów.
Udanych współprac! ??