Jak w 2021 roku zabrać się za influencer marketing? Jak wybrać odpowiedniego influencera do współpracy?

Kiedy lepiej skorzystać z usług agencji, a kiedy z platformy Reach a Blogger?

 

✅ Agencja, dom mediowy, grupy dyskusyjne czy platforma?

 

Jeśli w swoim projekcie potrzebujesz kampanii, która opiera się na unikalnym pomyśle kreatywnym, na szytej na miarę strategii mediowej, jeśli w końcu influencer marketing jest tylko elementem marketing mixu, to wtedy należy udać się do kompetentnej agencji reklamowej lub do domu mediowego. Nie ma specjalnej różnicy czy zwrócisz się do domu mediowego czy agencji – kiedyś tradycyjnie odmienne kompetencje zatarły się na przestrzeni lat walki o klientów i budżety, zakres usług tych podmiotów jest podobny. Wiele agencji i niektóre domy mediowe są z resztą klientami platformy Reach a Blogger i przez platformę kupują usługi influencerskie. Jeśli potrzebujesz chętnie zarekomendujemy Ci agencję, która zrobi to dobrze 🙂

 

Jeśli natomiast wiesz, że chcesz skorzystać z usług influencerów, to wtedy można rozważyć samodzielne korzystanie z platformy lub zlecić naszym project managerom prowadzenie kampanii dla Ciebie za dodatkową, indywidualną opłatą. Rolę agencji pełni również team kreatywno-managerski platformy Reach a Blogger dla marek i platform e-commerce, które potrzebują takiego wsparcia 👩‍💼 👨‍💼

 

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że kompetentne agencje wnoszą często dużą wartość dodaną do projektów influencerskich. Ich koncepty, nadzór managerski, wiedza jak wybrać influencerów, potrafią dobrze przypilnować KPI projektów 😊 Dlatego marże nakładane na usługi platformy Reach a Blogger przez agencje są jak najbardziej uzasadnione.

 

Jeśli stawiasz na samodzielną współpracę z influencerami możesz również korzystać z dedykowanych grup dyskusyjnych na Facebooku 👍 Pewnie będzie to dla Ciebie dobre rozwiązanie jeśli chcesz zaznaczyć w tych grupach swoją osobistą aktywność. Wykorzystać musisz do tego swój prywatny profil. Pamiętaj jednak, że Twoje projekty stają się wtedy bardziej publiczne, a w przypadku komplikacji przy współpracy łatwo wokół takiego założonego wątku może wywiązać się dyskusja lub nawet kryzys. 

 

✅ Jak wybrać influencera pod kątem celu? 

 

Przystępując do projektu warto zastanowić się jakie cele ma realizować akcja. Influencer marketing, to brand i product awareness, stymulacja sprzedaży, rekomendacje i opinie znajdowane w wyszukiwarce Google, reakcje w social media, link building w SEO oraz traffic. To szeroka paleta korzyści. Planując działania warto dobrać typy mediów społecznościowych do poszczególnych celów. A przy analizie działań umiejętnie je zliczyć 🧮

 

Dla przykładu stymulacja sprzedaży ad hoc, to przede wszystkim Instagramy, YouTuby, TikToki. Marketing rekomendacji, link building SEO, traffic, to bardziej blogi webowe. 

 

✅ Jak wyszukać influencera na Reach a Blogger?

 

W naszym Katalogu ofert dostępnych jest ponad 6500 ofert influencerów: Blogi webowe, Instagramy, Faceboooki, YouTuby, TikToki, Twittery, Linkediny, Pinteresty, Podcasty i inne. Zasoby katalogu można filtrować według zasięgów, cen za publikację sponsorowaną, tematyki kanału, rodzajów platform social mediowych, statusu influencera na platformie (Gwiazdy, Medium, Micro i Nano). Ostatnio wprowadziliśmy również możliwość filtrowania po miejscu zamieszkania, systemie operacyjnym na smartfonie i komputerze oraz po płci influencerów 🙂

 

Jak wybrać najlepszych influencerów w takiej masie ofert? Wyżej opisane filtry pozwolą kilkoma kliknięciami zawęzić wybór do na przykład 10, 30 czy 50 ofert 💡

 

✅ Jak postąpić dalej? W dalszym wyborze pomogą dwa wskaźniki.

 

1️⃣ Oceny influencerów uzyskane przez influencerów po wcześniejszych współpracach – podobnie tak jak to mam miejsce z oceniami sprzedawców na Allegro. Oceny są wyrażone gwiazdkami. Pięć żółtych gwiazdek to najlepszy wynik.


2️⃣ RaB Score – ocena atrakcyjności danej oferty zrealizowana przez zespół platformy w skali 0 – 10. Pod uwagę brane są: kontent, jakość tempate (w przypadku blogów webowych), pozycja influencera w branży, cena usługi.

 

Rozpoczynając współpracę przez platformę warto postawić na oferty influencerów z wysoką Oceną (5 gwiazdek) i z RaB Score na poziomie 5/10 lub wyższym. Nie oznacza to, że w przyszłości nie warto zawierać współprac z influencerami, którzy mają niższe Rab Score i Oceny (lub w ogóle ich jeszcze nie mają bo są nowi), ale jednak w pierwszych 10-20 współpracach lepiej wybrać te oferty, które mają wysokie wskaźniki. 

 

Zawężoną listę ofert można posortować po Ocenach i Rab Score, które znajdują się w górnej belce nad listą. 

 

✅ Ceny usług influencerów?

 

Cena publikacji sponsorowanej to niewątpliwie ważne kryterium wyboru 💰

 

Duży rynek, który tworzy platforma działa w ten sposób, że influencerzy rywalizują nie tylko jakością, kreatywnością i skutecznością, ale również ceną usług. Te ceny są u nas generalnie atrakcyjne. I jednocześnie mocno zróżnicowane. Bo na Reach a Blogger każdy influencer ustala samodzielnie cenę za swoją usługę, a rynek influencerski jest stosunkowo młody. Wprawdzie obok przycisku Kup teraz jest jeszcze przycisk Negocjuj cenę, ale rekomendujemy wykorzystywanie go, do ustalania ceny za dodatkowe świadczenia, a nie do negocjowania podanej ceny za publikację sponsorowaną. Bo ceny na platformie są raczej niskie, najczęściej atrakcyjne dla reklamodawców 😊

 

Dla przykładu na Reach a Blogger aktualnie są 64 oferty na Instagramie, które mają powyżej 100 000 followersów oraz kosztują poniżej 500 zł netto za publikację sponsorowaną. Oprócz tego posiadamy 63 oferty TikTok, 40 ofert na Facebooku oraz 159 blogów webowych o tych parametrach cenowych i zasięgowych.

 

Dzięki systemowi filtrowania ceną z łatwością można znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. 

 

Z tak zawężonej i posortowanej listy należy wybrać influencerów którzy nam się podobają i spełniają dodatkowe kryteria pasujące do marki. W tym celu należy otworzyć w nowej karcie medium każdego influencera i uważnie obejrzeć kontent na ile komunikacja danej influencerki czy influencera nam odpowiada. I w ten sposób ostatecznie zawęzić shortlistę ✔️

 

W sumie na platformie jest obecnie około 2900 ofert blogów webowych, 2200 Instagramów, 1100 Facebooków, ponad 200 YouTubów, około 130 TikToków, a także inne platformy jak: Linkedin, Twitter, Pinterest, Twitch, Snapchat oraz Podcasty. 

 

Dzięki Reach a Blogger można również zapraszać influencerów do współpracy barterowej. W tym celu należy użyć Zlecenia (briefu), którego opublikowanie kosztuje 30 zł netto / miesiąc. Aby spopularyzować Zlecenie warto użyć opcjonalnego mailingu z informacją o Zleceniu do influencerów (koszt 100 zł netto) lub wyróżnienia (30 zł netto). Zlecenia oprócz współpracy barterowej mają również tę funkcję, że umożliwiają zbieranie ofert influencerów do specyficznych projektów, w tym do tworzenia materiałów tekstowych, foto czy video z przeznaczeniem do wykorzystania w kanałach reklamodawcy (typ Zlecenia: Praca kreatywna). 

 

Podsumowanie

Reach a Blogger jest platformą typu marketplace, działa w dużej mierze podobnie do Allegro. Z tym, że pozycjami do zakupu nie są produkty, a usługi publikacji sponsorowanej świadczone przez influencerów. Każda z ponad 6500 ofert ma podaną cenę za taką publikację sponsorowaną z uwzględnieniem 15% prowizji platformy, która jest najniższa na rynku i zawsze transparentna 😎

 

– – –

 

Tutaj zasilisz swoje konto na platformie w celu zakupu publikacji sponsorowanych u influencerów.

 

Udanych współprac ❤️ ‍🔥