Nie ma wątpliwości, że obecnie, influencer marketing ma ogromny udział na rynku reklamowym. Ponad 70% marek wybiera współpracę z influencerami w swojej strategii marketingowej i większość z tych firm odnotowuje wzrost sprzedaży. Około 80% naszych klientów wpłaciło środki na platformę Reach a Blogger więcej niż raz, a całkiem spora grupa reklamodawców zrobiła to więcej niż 30 razy! To pokazuje, że influencer marketing może być skutecznym narzędziem dla nowych przedsiębiorców, którzy próbują wejść na rynek ze swoim produktem, jak również dla istniejących firm, które szukają nowych sposobów dotarcia do określonych grup odbiorców i zwiększenia sprzedaży.

 

Influencer marketing jest sposobem przekonania odbiorców z wybranej grupy docelowej, do zakupu produktów czy usług danej marki. Ten rodzaj marketingu bazuje na rozpoznawalności, pozycji i autorytecie twórców. Influencerem może być bloger, youtuber,

właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych lub ekspert w danej dziedzinie, który dzieli się swoją wiedzą lub opinią. Zadaniem takiej osoby jest nie tylko informowanie odbiorców, ale też aktywacja ich do działania i zakupu. Opinia twórców jest o wiele bardziej efektywna i angażująca w porównaniu do tradycyjnych reklam. No i takie publikacje nie są blokowane przez programy blokujące wyświetlanie reklam (więcej na ten temat w naszym wpisie o blokerach reklamowych >>). Influencer marketing można uznać za marketing rekomendacji, bazujący na opinii danego twórcy. Z wielu badań wynika, że większość z nas zdecydowanie bardziej ufa rekomendacjom, niż tradycyjnym reklamom, stąd firmy przeznaczają coraz więcej pieniędzy na pracę z influencerami. Sami to widzimy po wpłatach i ilości transakcji, których do tej pory było ponad 6500! Natomiast wzrost przychodów naszej platformy, rok do roku, to około 300%. Krótko mówiąc, influencer marketing rośnie, bo jest efektywnym kosztowo kanałem reklamowym, zwłaszcza jeśli jest serwowany na najniższej na rynku, 15% marży – takie warunki obowiązują tylko na naszej platformie.

 

Jak spowodować, żeby ROI z działań było jak największe?

Kiedy reklamodawca waży w ręku 100,200 czy 500 zł na publikację u influencera (poznaj konkretne ceny publikacji >>), to zastanawia się, jakie ROI przyniesie ta inwestycja i właściwie na co idą te środki, co przez to zyskuje. Podpowiadamy: jeśli planujecie wydatki na influencer marketing postarajcie się zadbać jednocześnie o 3 cele w ramach jednego wydatku.

 

1. Buduj świadomość swojej marki

 

Twoja marka definiowana jest poprzez ogólne postrzeganie firmy przez klientów. Budowanie świadomości istnienia marki to proces długotrwały. Jednym ze sposobów jej budowania jest tytułowy influencer marketing. Wiele firm decyduje się na współpracę z odpowiednim influencerem, aby dotrzeć do jak największej liczby osób i budować pozytywny wizerunek marki we współpracy z kreatywnymi twórcami, wykorzystując indywidualnie wypracowane przekazy. Brand building to nie tylko budowanie wizerunku marki, lecz również a może przede wszystkim produktu. Dzięki współpracy z twórcami możesz nie tylko wypromować nowy produkt – zbudować jego świadomość, ograć benefity, ale też nadać drugie życie produktom istniejącym na rynku wiele lat. Ten cel działania jest najbardziej powszechny na naszej platformie. To klasyka gatunku.

 

2. Zwiększ sprzedaż dzięki linkom do produktów

 

Głównym celem influencer marketingu jest zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu lub ogólnej sprzedaży w danej firmie. Influencerzy publikują ciekawe i wiarygodne testy produktów, przez co, zdobywają zaufanie swoich fanów. Wzrasta wówczas prawdopodobieństwo, że ich odbiorcy będą chcieli je kupić i przetestować promowany produkt czy usługę i sprzedaż w Twojej firmie wzrośnie. Działając wg tego celu nie wahaj się wypracowywać z twórcami przekazy w taki sposób by produkty i linki do Twojego sklepu czy katalogu były dobrze wyeksponowane. Dzięki UTM-om możesz trackować ruch z poszczególnych stron i analizować efektywność sprzedaży. Pamiętaj, że większość linków pracuje długo i warto dać czas projektowi, by w pełni ocenić ROI. Weź pod uwagę, że często takie działania sprawdzają się dobrze w parze z remarketingiem na Facebooku czy GDN – dzięki nim często efektywnie kosztowo domkniesz rozpoczęte transakcje.

 
3. Wspieraj SEO
 

Ustalając strategię współpracy z blogerem/in­fluencerem jednym z celów może być wspieranie działań content marketingowych oraz SEO. Dzięki współpracy z influencerem zyskujesz wartościowe linki zewnętrzne (najlepiej dofollow), które przekierują na Twoją stronę i zapewnią wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Należy tu pamiętać, że nie liczy się liczba linków, ale też jakość bloga, na którym umieszczany jest link, tekst, grafika, liczba linków wychodzących z bloga czy słowa kluczowe wykorzystywane w linkach. Taka współpraca pomoże Ci zwiększyć widoczność marki, usług czy produktu w wyszukiwarce Google. Twórca pracuje nad wiarygodnością swojego przekazu, przyczyniając się do wzrostu ruchu na Twojej stronie. Weź pod uwagę, że efekty takich zabiegów SEO są odczuwalne po tygodniach i rozkładają się na miesiące lub lata. Patrz na te efekty w długoterminowej perspektywie. Często też takie linki dają jakiś ruch bezpośredni (tzw. direct traffic). Ważąc efekty działań warto zliczać takie wizyty, bo przecież to nic innego jak internetowa waluta.

Współpraca z influencerami może przynieść naprawdę imponujące rezultaty. Można zwiększyć sprzedaż produktów, usług, zwiększyć świadomość odbiorców o marce lub produkcie, pracować nad wizerunkiem czy wspierać SEO i generować bezpośredni ruch. Jednak najlepiej realizować kilka celów w ramach jednego projektu. Efekty takich projektów są najlepsze. W takim przypadku można sobie często pozwolić na droższe publikacje, które jednocześnie gwarantują dotarcie do większej grupy odbiorców. Aby osiągać dobre efekty kontrolując kilka celów, warto pogłębiać wiedzę z zakresu Google Analytics.

 

Zarejestruj się za darmo i przetestuj naszą platformę >>. Możesz zacząć od 1 do 2 współprac z blogerami w ramach niewielkiego budżetu i na dalszym etapie zdecydować, czy w przyszłości chcesz działać szerzej.