ReachBlogger niedawno obchodził małą rocznicę, minął równo miesiąc od momentu oficjalnego startu platformy. Ten czas, choć krótki, pozwolił nam na wyciągnięcie pierwszych wniosków.

 

Poniżej znajdziesz kilka porad jak unikać najczęściej popełnianych błędów.

 

  1. Współpracując z Klientem pamiętaj, że zrealizowane zlecenie musi być potwierdzone linkiem do wpisu z Twojego bloga. Zawsze wklejaj je w okienko znajdujące się po lewej stronie panelu, pod szczegółami oferty. Nie wystarczy udostępnić wpisu za pomocą komunikatora. Zlecenie zostaje uznane za wykonane dopiero w sytuacji akceptacji przez Klienta poprzez zatwierdzenie linku w oknie realizacji. W przeciwnym wypadku jest ono cały czas aktywne i wynagrodzenie nie zostaje przelane na konto.
  2. Znalazłeś zlecenie, które Tobie odpowiada i chcesz podjąć współpracę. Zgłaszając się do zlecenia koniecznie dodaj swojego bloga. Klienci nie odpowiadają lub odrzucają oferty, które nie posiadają linka do bloga. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej w sytuacji, kiedy uczestniczysz w platformie anonimowo. Wówczas potencjalny Klient nie widzi żadnych danych i najprawdopodobniej odrzuci Twoją ofertę.
  3. Podejmując realizację zlecenia kontaktujesz się z Klientem poprzez komunikator dostępny na platformie. Nie wysyłaj prywatnych wiadomości. W przeciwnym przypadku moderator platformy nie gwarantuje bezpieczeństwa zawieranych transakcji.
  4.  
    Finger pointing to mistake. Simple flat illustration.
     

  5. Kwestia ceny proponowanej przez Klientów jest szeroko komentowana. Wypowiadaliśmy się już na ten temat przy okazji różnych dyskusji na forach. Powtórzymy jednak jeszcze raz. Wiele firm traktuje bloga z perspektywy pozycjonowania. Link to link i powinien kosztować kilkadziesiąt złotych. Celem platformy jest zmiana podejścia – dlatego główną częścią serwisu jest katalog blogów i ceny proponowane przez blogerów.
  6. Opisuj oferty szczegółowo. Często za opis traktujesz sformułowanie w stylu “do uzgodnienia”. Zaznaczamy, iż takie blogi nie będą dodawane do katalogu. Opis oferty musi stanowić jej charakterystykę. Napisz, co oferujesz w ramach danego wpisu. Pamiętaj również, aby wycenić ofertę odpowiednio, w takiej wysokości, jaka Tobie odpowiada. Jeżeli nie chcesz określać cen ani opisywać ofert to dodaj samego bloga.
  7. Pamiętaj zgłaszaj się do zleceń, które pasują tematycznie do problematyki poruszanej na Twoim blogu! Postaraj się przy dodawaniu bloga wybrać kategorie, które najbardziej odpowiadają temu, czym się zajmujesz. Im bardziej szczegółowa jest charakterystyka Twojego bloga tym lepiej. 
  8. Jeżeli podejmujesz współpracę w ramach barteru, nie twórz wpisu do momentu, kiedy nie otrzymasz produktu do testów. Pamiętaj, uzgodnij wszystkie szczegóły z Klientem i dopiero później zacznij realizację zlecenia.
Aktualizacja:
  1. Są dwie formy rozliczenia, z których wybierasz dla siebie odpowiednią. Pierwsza, to umowa o dzieło, którą MY tworzymy, następnie wysyłamy do Ciebie. Twoim zadaniem jest podpisać umowę oraz rachunek i odesłać je do nas pocztą tradycyjną. Druga forma to Faktura VAT, której wystawcą jesteś TY. Zatem ten sposób jest przeznaczony dla osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą.
  2. Pamiętaj, że minimalną kwotą wypłaty jest 50 zł.
WAŻNE!

Część formalną mamy za sobą, a teraz przyszedł czas na podziękowania. Zwracamy się do Wszystkich, którzy biorą udział w projekcie. Jesteśmy bardzo wdzięczni za Waszą pomoc i zaangażowanie w promocję platformy. Wykazaliście się ogromną cierpliwością i zrozumieniem. Dziękujemy!

 

Liczymy się z Waszym zdaniem, co pewnie zdążyliście już zauważyć , dlatego też prosimy o Waszą opinię: co w platformie Wam przeszkadza, co nie jest jasne, co warto ulepszyć, a co zmienić. Odpowiedzi wpisujcie w komentarzach lub wysyłajcie mailowo. Czekamy na Wasze opnie!