Content marketing, ogólnie mówiąc, polega na budowaniu trwałych relacji z potencjalnymi klientami. Od tradycyjnej formy reklamy, odróżnia go czas oczekiwania na efekty. Jeśli zależy Ci na szybkiej sprzedaży to content marketing zdecydowanie nie jest dla Ciebie, ale jeśli chcesz docierać do wielu klientów i współtworzyć z nimi markę, prowadząc działania długofalowe, które zaowocują sprzedażą – to jak najbardziej.

 

Decydując się na marketing treści warto wziąć pod uwagę poniższe sposoby dystrybucji contentu:

 

1. Blog firmowy – dobry sposób na budowanie zaangażowania. Treść, bazująca na skutecznej komunikacji, nie może skupiać się jedynie na ofercie firmy, a powinna opierać się na ciekawych i angażujących kontekstach. Dla przykładu: producent krzeseł może stworzyć serię wpisów o ciekawej aranżacji wnętrz z wykorzystaniem drewna. Dodatkowym plusem prowadzenia własnej strony jest to, że wpływa na pozycjonowanie w Google.

2. Poradniki – mogą być częścią polityki prowadzenia własnego bloga lub niezależnym bonusem dla konsumentów. Tworząc własny poradnik, stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie dzięki czemu zyskujesz na autentyczności. Poradnik w formie ibooka wysyłany mailem dodatkowo daje Ci wartościowy feedback. Posłużymy się tym samym przykładem producenta krzeseł: poradnik z cyklu „Jak urządzić mieszkanie” – Drewno i jego zastosowanie w domu.

3. Serwisy społecznościowe – najpopularniejsze narzędzie do budowania relacji z konsumentami. Umiejętne wykorzystanie chociażby Facebook’a, generuje wartościowy ruch przekładający się na zaangażowanie i solidarność konsumenta wobec marki. Fan page’a to nie miejsce na umieszczanie licznych informacji na temat oferty sklepu. Zaangażowanie buduje się wartościowym i ciekawym contentem. Pozostając przy przykładzie producenta krzeseł: seria postów dotycząca nietypowych mebli.

4. Filmiki interaktywne – krótkie materiały video to gorący temat! Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z Instagram’a czy Snapchat’a. Warto pamiętać o trafnym hasztagu, który pozwoli na dotarcie do większej liczby osób. Posiłkując się przykładem producenta krzeseł, warto stworzyć zaangażowanie ofertą w formie interesujących filmików. Ciekawym pomysłem, byłoby stworzenie „zajawki” i poproszenie użytkowników o wzięcie udziału w tworzeniu kolejnych treści, np. „zdecyduj jak skończy się ta historia” – Wykorzystanie drewna (seria filmików, każdy kolejny jest uzależniony od opinii czytelników). Tym samym, fani współtworzyliby przekaz, co stanowi największą wartość dla naszej marki.

A jakie są Twoje doświadczenia z content marketingiem? Podziel się z nami opinią!