Jak już pewnie zauważyliście, w ostatnich dniach nasza platforma zmieniła swój wygląd. Długo wyczekiwana metamorfoza serwisu nastąpiła nie tylko po stronie wizualnej. Zmiany zaszły w obszarze: graphic design, UX, ilości i nazw kategorii, kilku nowych funkcji i zasad funkcjonowania oraz w zakresie cennika. Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje o zmianach i zapraszamy do komentowania.

 

 

  • Wygląd i UX

wyglad i ux

 

To, co pierwsze można zauważyć w naszej platformie to zmieniony wygląd. Dodatkowo, ulepszyliśmy UX, aby wyszukiwanie ofert, dodawanie blogów i zleceń oraz proces realizacji publikacji inspirowanych były jeszcze bardziej efektywne. Zmiany dotyczą nie tylko strony głównej, ale również panelu Klienta i Blogera. Najlepszym sposobem na ich poznanie jest przeklinanie platformy. Kluczowe zmiany funkcjonalne opisujemy poniżej. Mamy nadzieję, że dzięki temu korzystanie z naszej platformy będzie jeszcze prostsze i przyjemniejsze.

 

  • Mobile first!

mobile first!

 

Użytkownicy REACHaBLOGGER w ponad 50% odwiedzają naszą platformę używając smartfonów. Dlatego przystosowaliśmy naszą stronę i platformę tak, aby działała dobrze zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych. Wcześniej platforma działała również na smartfonach i tabletach, ale teraz zaprojektowaliśmy ją w duchu mobile first. Wszystkie operacje będziecie mogli wykonywać również za pomocą swojego smartfonu z jeszcze większą łatwością.

 

  • Zmiana nazw kategorii

zmiany nazw kategorii

 

Jak wiecie, mamy szeroko rozbudowany filtr, dzięki któremu poszukiwania influencerów są dużo łatwiejsze. Mogliście szukać blogów m. in. po ich kategoriach, których mieliśmy aż 51.

 

Teraz, aby jeszcze bardziej ułatwić proces wyszukiwania, wprowadziliśmy kilka ulepszeń – połączyliśmy niektóre z kategorii lub zmieniliśmy im nazwy. Blogi z kategorii Dzieci, Rodzina znajdziecie teraz pod kategorią Parenting, a Ekonomia i Finanse będą teraz funkcjonować jako jedna kategoria, tak samo jak Architektura&Design. Kategorie Biżuteria i Moda stają się jedną kategorią – Fashion.

 

  • RaB score

rab score

 

W panelu Klienta, oprócz widocznych już wcześniej danych na temat blogów, tj. adresu strony, zasięgów, ceny, kategorii i liczby postów, pojawiła się nowa opcja: RaB Score. Jest  to parametr, którym będziemy określać potencjał ofert Blogerów. Zespół REACHaBLOGGER przez kilka tygodni będzie oceniał wszystkie oferty (a mamy ich już około 5 000 dostępnych online), pod względem atrakcyjności dla potencjalnego reklamodawcy. Skala RaB score’u to 0-10, gdzie 10 punktów oznacza najbardziej korzystną ofertę. Oceniane będą: jakość kontentu, wygląd bloga, zasięgi (poparte aktualnymi i adekwatnymi screenami ze statystyk będą oceniane o 1 punkt wyżej w stosunku do danych deklarowanych), cena publikacji (w przypadku blogów bez podanej ceny ten parametr będzie omijany, a RaB score obniżany o 1 punkt w skali – Klienci preferują te blogi, które podają cenę). Pracując nad RaB score będziemy stosować zasady obiektywności i staranności.

 

W założeniu RaB score pełni funkcję parametru wspomagającego – nie jest jedynym kryterium wyboru bloga przez Klienta.

Twórca może podejrzeć swój RaB score logując się do panelu Klienta (można na chwilę zmienić status swojego profilu z „Bloger” na „Klient i Bloger”).

Zmiana RaB score jest możliwa w efekcie zmiany ceny za publikację lub w przypadku radykalnych zmian w obszarze bloga (np.: nowy wygląd bloga, aktualizacja zasięgów, nowa jakość komunikacji).

 

  • Sekcja Gwiazdy

sekcja gwiazdy

 

Oprócz kategorii tematycznych dodajemy również dwie nowe sekcje widoczne w panelu Klienta. Jedna z nich to kategoria Gwiazdy. W sekcji tej znajdziecie blogi, które wyróżniają się na tle innych dużymi zasięgami lub których autorzy są silnymi osobistościami blogosfery.

 

Aktualnie mamy w niej aż 173 mediów. Klasyfikowaniem blogów w tym dziale zajmuje się zespół platformy. Jeśli uważasz, że powinnaś lub powinieneś być zaklasyfikowany do tej kategorii, napisz do nas (bok@reachaeblogger.pl), a my rozpatrzymy tę propozycję.

 

  • Sekcja Mikro

mikro

 

Drugą nie-tematyczną kategorią będzie sekcja Mikro. Skierowana jest ona przede wszystkim do Blogerów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem. Influencerzy, których zasięgi są niższe niż 1 000 unikalnych użytkowników (na miesiąc) w przypadku stron www, bądź 1 000 obserwujących w social media, automatycznie zaklasyfikowani będą do sekcji Mikro. Dzięki temu, Klienci, którzy potrzebują do swoich kampanii Blogerów z mniejszą publicznością, będą ich mogli łatwo znaleźć.

 

  • Promocja blogów

promocja

 

Do tej pory na naszej platformie to Klienci mogli wyróżniać oferty dla Blogerów. Polega to na tym, że wypromowane ogłoszenie widoczne jest jako jedno z pierwszych na liście. Już teraz taką samą opcję wprowadzamy również dla Influencerów. Koszt takiej promocji to 10 zł za 30  dni. Oczywiście jest to wydatek opcjonalny.

 

  • Wysyłka dokumentów pocztą elektroniczną

8

 

Dotychczas posługiwaliśmy się papierowymi kopiami dokumentów. Od teraz ze względów księgowych i ekologicznych możliwe jest przesłanie oryginalnych FV oraz skanów umów o dzieło e-mailem. Wiemy, że Wam się to spodoba, bo nie raz odbieraliśmy prośby w tej sprawie.

 

  • Wypłaty od 201 zł

9

 

Do niedawna progiem dla wypłat Blogerów było 50 zł. Umowy o dzieło na kwotę niższą niż 201 zł obłożone są zryczałtowanym podatkiem 18%, dlatego dla Blogerów bardziej korzystne są wypłaty powyżej tej kwoty – podatek rozliczany jest od połowy uzyskania przychodu, co realnie wynosi 10% od wartości umowy. Ze względów technicznych ten sam próg wypłaty obowiązuje również osoby wypłacające środki w oparciu o FV.

 

  • Zmiany w cenniku

10

 

Modyfikacje platformy dotyczą nie tylko jej wyglądu oraz udoskonalenia jej działania. Nowa wersja serwisu to również nowy cennik usług. Jego aktualną wersję możecie sprawdzić na naszej stronie tutaj >>.

 

Mamy nadzieję, że metamorfoza naszej platformy spotka się z Waszym uznaniem. Zapraszamy do komentowania pod artykułem oraz na naszym profilu Facebookowym. Odpowiemy na każde pytanie. 😊