Artykuły sponsorowane i advertoriale w prasie to atrakcyjne rozwiązanie dla reklamodawców. Ich treść jest często bardziej atrakcyjna dla czytelników niż zawartość typowych reklam. Pełne kolumny reklamowe często podświadomie są omijane przez czytelników, którzy szukają treści i unikają komunikacji płatnej. Artykuły sponsorowane mają tę zaletę, że stawiają na content marketing i starają się zaabsorbować odbiorcę atrakcyjną treścią. Dobrą alternatywą dla publikacji sponsorowanych w dziennikach, magazynach ilustrowanych są współprace z twórcami internetowymi.

 

Jeśli porównamy artykuły sponsorowane publikowane w prasie z tymi publikowanymi u influencerów, to pod względem założeń i celów raczej nie znajdziemy różnic. Zasadnicze różnice występują w przypadku kosztów zakupu publikacji.

 

Zakup advertorialu w prasie, to zwykle wydatek kilku – kilkunastu, rzadziej kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku współpracy z blogerami z https://ReachABlogger.pl koszt publikacji sponsorowanej zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. Sprawia to, że taka publikacja jest bardziej dostępna dla reklamodawcy. Oczywiście biorąc pod uwagę ofertę należy porównywać czytelnictwo bloga oraz magazynu i kalkulować cenę artykułu sponsorowanego w odniesieniu do ilości potencjalnych odbiorców.

 

Drugą ogromną zaletą publikacji na blogach w stosunku do prasy jest policzalność dotarcia do odbiorców. Aby uzyskać informację o ilości przeczytań leada oraz pełnej publikacji, długości pobytu usera na stronie, musimy wcześniej zawrzeć taką prośbę jako warunek współpracy z influencerem.

 

Trzecią zaletą korzystania z publikacji sponsorowanych w internecie jest możliwość uzyskania przekierowań do własnego obiektu webowego lub podstrony aplikacji w sklepie mobilnym. Traffic w digitalu kosztuje. Wizyty na naszej stronie zainteresowanych klientów to dodatkowe korzyści. Zwłaszcza w przypadku gdy nasza strona jest sklepem i umożliwia zakup produktów online. Zarówno przekierowania, jak i same zakupy mogą być monitorowane pod względem ilości, dzięki wykorzystaniu linków UTM oraz kuponów rabatowych.

 

Czwartą zaletą korzystania z publikacji reklamowych w sieci jest wsparcie linkami przekierowującymi własnego obiektu webowego pod kątem SEO. Dzięki umiejętnemu link building i użyciu odpowiednich anchor tekstów nasza strona w organicznych wynikach wyszukiwania w Google z czasem pojawi się wyżej. Jeśli chcemy uzyskać obecność linków przekierowujących w publikacji sponsorowanej przez dłuższy czas trzeba to zawrzeć wcześniej w warunkach współpracy z influencerem.

 

Piątą zaletą publikacji sponsorowanych w digitalu jest to, że stanowią one marketing rekomendacji w czasie publikacji ale również w przyszłości, gdy internauci będą wyszukiwać za pomocą Google opinie o naszym produkcie lub wręcz szukać produktu z danego obszaru. Znalezione dzięki wyszukiwarce publikacje z benefitami, ilustracjami graficznymi wpływają na decyzje zakupowe.

 

Szóstą zaletą infuencer marketingu jest wykorzystanie wizerunku i autorytetu influencera w reklamie produktu. Twórca użycza swojego wizerunku w takim zakresie jak czyni to celebryta w kampanii reklamowej, tyle że w przypadku publikacji sponsorowanej odbywa się to na mniejszą skalę. Zwłaszcza w przypadku produktów specjalistycznych polecanych przez influencerów posiadających know-how branżowe takie polecenia są szczególnie cenne.

 

Z tych względów notujemy rosnące zainteresowanie reklamodawców artykułami sponsorowanymi i adevertorialami u influencerów i blogerów, którzy są w stanie zarówno publikować teksty klientów jaki i customizować je oraz tworzyć własne rozwiązania content marketingowe na bazie dostarczonych materiałów lub produktów.

 

Należy pamiętać żeby publikacje komercyjne zarówno w prasie jak i internecie były oznaczane jako sponsorowane lub reklamowe.

 

Jeśli nie masz jeszcze konta na naszej platformie, która umożliwia wyszukiwanie influencerów i kupowanie u nich publikacji sponsorowanych, to załóż je teraz za darmo.