Digital influencer – osoba, która poprzez swoją cyfrową działalność ma wpływ na opinie innych osób. Do grupy tej należą bloggerzy i vlogerzy, którzy za pomocą swoich blogów i vlogów kierują uwagę czytelników na określone tematy. Nie każdy blogger jest jednak influencerem. A czy Ty nim jesteś? Po czym możesz to poznać?
1. Ludzie Cię obserwują
Masz nie tylko użytkowników, ale przede wszystkim powracających użytkowników – czyli osoby, które chcą Cię czytać i na Twoim blogu nie znaleźli się przypadkowo. Im bardziej jesteś obserwowany i regularnie czytany (a widzisz to choćby w statystykach serwisu takich jak źródła ruchu, współczynnik odrzuceń czy sposób poruszania się czytelników po witrynie) tym nie tylko masz większy zasięg, ale tym większe znaczenie ma to, co mówisz (piszesz).
2. Użytkownicy liczą się z Twoim zdaniem
Skąd to wiesz? Po komentarzach („Dzięki za poradę. Na pewno wykorzystam”; „Zrobiłem jak mówiłeś”), nawiązaniach do Twoich postów (linkowaniach) na innych blogach i w serwisach i odnośnikach do Twojej wypowiedzi w formie cytatów. Ktoś chce wystąpić u Ciebie z postem gościnnym? To również oznacza, ze to co piszesz lub nagrywasz ma – jego zdaniem moc i znaczenie.
3. Generujesz kontrowersje
Prawdziwy influencer ma nie tylko rzesze akolitów, którzy spijają każde słowo z jego ust. To również osoba, która swoimi opiniami wywołuje reakcje niezgody, zaprzeczania czy niezadowolenia. Nie ma opinii z którą zgadzają się wszyscy. Zatem normalne jest to, że z tym co piszesz również możesz się ktoś nie zgadzać.
4. Masz swoich własnych hejterów
O ile polemika jest konstruktywna o tyle digital influencerom zdarza się również być przedmiotem hejtów. Popatrz na najpopularniejszego vlogera PewDiePie- każdy jego pot na YT to nie tylko tysiące łapek w górze, ale również tysiące kciuków w dół. Hejters gonna hejt. Dlaczego? Najczęściej dlatego, że zazdroszczą Ci wpływu.
5. Masz reklamodawców
Digital influencer to osoba, które pomaga propagować nowości i tworzyć trendy. Nic dziwnego, że osoby takie są cenione przez marki, które z takimi osobami chcą współpracować na różnych etapach tworzenia i promocji produktu lub usługi. Reklamodawców możesz pozyskać zarówno bezpośrednio (bo do Ciebie napiszą), jak i poprzez taką platformę jak nasz Reach a Blogger (jeśli jeszcze się u nas nie zarejestrowałeś – zrób to! Rejestracja jest całkowicie darmowa!).