Digital infuluencer czyli ktoś, kto nie tylko zdobył w sieci popularność ale również jest czytany dlatego, że jego czytelnicy liczą się z jego zdaniem i opiniami to marzenie każdego bloggera. Jak zostać taką osobą? Jak sprawić, by Twój blog był opiniotwórczy?
Nie powielaj tematów
Temat, o którym piszesz pojawił się już na 10 innych blogach? Niestety po napisaniu postu okazuje się, że nie wnosisz nic nowego do tematu? Nie publikuj zatem tego posta. Wpływ na innych mają nie Ci, co piszą to samo co wszyscy tylko Ci, którzy się czymś wyróżniają. Postaw się w butach swoich czytelników – czy chcą czytać o tym, co mogą znaleźć w innych miejscach w sieci, czy też chcą poznać Twoją perspektywę bo uważają Cię za eksperta? Dopóki będziesz powielać tematy, nie staniesz się ekspertem.
Trzymaj rękę na pulsie
Nie odgrzewaj starych kotletów – pisz o tym co jest na topie. Oczywiście w kontekście tematyki Twojego bloga. Niemniej jednak powołuj się na najnowsze informacje.
Buduj relacje
Pytaj o zdanie swoich czytelników, odpowiadaj na komentarze, pomagaj, angażuj. Jeśli będziesz odcięty od dialogu, możesz stać się ekspertem, ale nie będziesz słuchany.
Pisz ciekawie i na temat
Tytuły i nagłówki rodem z Faktu musisz niestety porzucić. Czytelnicy nie mogą być rozczarowani tym, co znajdą w treści posta. Pisz swoim stylem, w interesujący sposób i ta, by ludzie chcieli czytać Twoje kolejne wpisy. Sprawdzaj statystyki serwisu czy masz powracających użytkowników.
Bądź autentyczny
To działa – Twoi czytelnicy nie chcą bezpłciowej osoby, a której nic nie wiedzą i która jest nie wiadomo kim. Chcą korzystać z wiedzy i obecności kogoś kogo znają i cenią. Musisz dać się poznać i być spójnym w swoim przekazie. Bądź tez człowiekiem – przepraszaj, jeśli popełnisz błąd. Dziękuj jeśli ktoś udzieli Ci pomocy.
Bądź aktywny w innych kanałach
Publikuj swoje posty przez inne social media. Sprawdzaj co działa, bądź obecny.
Miej własne zdanie
Czytasz blogi innych osób, które piszą na podobne tematy? Miej własne zdanie i nie wahaj się go wyrażać.
Dbaj o SEO
Nie ma to wprawdzie wpływu na to czy użytkownicy będą powracać na bloga, ale ma wpływ na to, czy w ogóle na niego trafią.