O tym, że warto współpracować z blogerami mówiliśmy już wielokrotnie, jednak jak powinna wyglądać współpraca zdaje się, że nie każdy wie.

 

Każda firma, która planuje rozpocząć swoje działania w blogosferze, powinna wziąć pod uwagę, że bloger ma prawo do należytego mu wynagrodzenia. Bloger na swoją pozycję pracował latami, zatem nie można wychodzić z założenia, że blog to darmowa tablica ogłoszeniowa.

Bierzemy pod lupę współpracę z blogerkami kosmetycznymi, jako że stanowią one jedną z popularniejszych grup w polskiej blogosferze.

 
Współpraca z blogerkami kosmetycznymi

Kilka podstawowych zasad:

1. Tester – nie oznacza, że wystarczającym wynagrodzeniem jest przesłanie do testów próbki produktu. Oczywiście są blogerki, którym dobry tester wystarczy, bo z powołania zajmują się recenzowaniem. Często jednak firmy mają mylne pojęcie co do wysyłki gadżetów: wysłałem – pisz!!! Informacja dla Ciebie Kliencie: możesz opierać kampanię o wysyłkę bezpłatnych produktów jednak jeśli nie uzgodniłeś z blogerem szczegółów zlecenia, nie oczekuj, że spontanicznie bloger stworzy serię wychowalnych wpisów o #darachlosu. Może się tak zdarzyć jeśli zrobisz to w naprawdę genialny sposób, jedna nie masz prawa tego wymagać.

2. Odpowiedni barter – jeśli umawiasz się z blogerem, że wynagrodzenie stanowi barter pamiętaj, że powinien on być na odpowiednim poziomie zadowalającym blogera.

3. Wymagaj – te same zasady, które obowiązują Ciebie: terminowość, rzetelność, uczciwość – obowiązują również blogera.

4. Stanowczość – wiesz na czym Ci zależy, jaki jest cel Twojej kampanii, ważne abyś dokładnie przekazał blogerowi swoje założenia. Masz prawo wymagać spełnienia głównych założeń, jednak opinia blogera nie podlega negocjacji. We współpracy z blogerkami kosmetycznymi wysyłając produkt do testów nie możesz wymagać, aby recenzja była pochlebna, jeśli produkt się nie sprawdził.

5. Równy z równym – to, że masz budżet, jesteś klientem nie oznacza, że możesz blogera traktować gorzej. Pewnie, że blogerów kosmetycznych jest sporo – jednak pamiętaj: opinia, tak jak o nierzetelnych blogerach, niesie się również o firmach. Może się zdarzyć, że jedna błędnie przeprowadzona współpraca spowoduje, że nie będziesz miał wiele możliwości działania w blogosferze.

 
Współpraca z blogerkami kosmetycznymi
 

Współpraca z blogerkami kosmatycznymi przyniesie Ci zdecydowanie więcej korzyści niż tradycyjna kampania w oparciu o media mainstreamowe.

Czekamy na Twój komentarz!