Konferencja Content Marketing Manager

Content Marketing. Multicolor Inscription on White Brick Wall with Doodle Icons Around. Content Marketing Concept. Content Marketing on White Brickwall Background.

Konferencja Content Marketing Manager

20 października 2017 roku w Warszawie odbyła się konferencja organizowana przez Magazyn Online Marketing – Content Marketing Manager. Czworo prelegentów wystąpiło podczas wydarzenia i opowiedziało uczestnikom o najważniejszych elementach content marketingu.

Planowanie kampanii content marketingowych

Wydarzenie rozpoczęło się od prelekcji Michała Szczepańskiego – dyrektora strategii w agencji SocialArt. Michał tłumaczył, jak przygotować plan kampanii krok po kroku. M.in. dowiedzieliśmy się, jak tworzyć treści dopasowane do odpowiedniej grupy docelowej, jak i czym mierzyć skuteczność swoich działań oraz jak dobrać działania do rodzaju przekazywanych treści.
Prelegent zaprezentował również, jakie rodzaje treści były najchętniej pobierane przez użytkowników w 2016 i 2017 roku.
Dzięki Michałowi, uczestnicy poznali korzyści z używania różnych narzędzi analitycznych, takich jak SimilarWeb, GoogleTrends i wiele innych.

Bit.ly, Piqora, Wisemetrics

Żródło: Bit.ly, Piqora, Wisemetrics

Content marketing w newsletterach

Wydawać by się mogło że e-mail marketing to specjalność sieci reklamowych, ale to właśnie Blogerzy coraz częściej inwestują w bazy mailingowe i newslettery. Cykliczne treści wysyłane bezpośrednio do czytelnika budują z nim trwalszą więź. Osoba, która zapisuje się na newsletter wysyła komunikat „chcę więcej Twoich treści”, dlatego tak ważne jest, aby zawartość biuletynu była wartościowa i zachęcająca do odwiedzenia strony.
Według Artura Maciorowskiego – twórcy prelekcji – w e-mailingach trzeba pamiętać:
– o systematyczności wysyłki,
– o tym, aby treść newslettera dopasowana była do kontentu naszej strony oraz do potrzeb czytelników,
– o estetycznym wyglądzie e-maila,
– o zasadzie „mało, ale często” – innymi słowy, newsletter powinien zachęcać do odwiedzenia strony, nie zastępował tej czynności.

Copywriting w content marketingu

Przedostatnia prelekcja, prowadzona przez Artura Jabłońskiego, dotyczyła copywritingu. Jabłoński zdradził uczestnikom „10 przykazań dobrego copywritera”, m.in:

  1. Forma jest ważniejsza niż treść.
  2. Wielkość czcionki powinna mieć minimum 16 pkt.
  3. Odpowiedni dobór języka do grupy odbiorców.
  4. Długość tekstu powinna być dopasowana do rodzaju informacji.

Dodatkowo, prelegent zaprezentował ranking najlepszych serwisów i narzędzi do optymalizacji treści oraz zdradził, co i jak wpływa na pozycjonowanie.

Żródło: Bit.ly, Piqora, Wisemetrics

Content marketing w social mediach

Ostatni wykład należał do prelegentki – Anna Ledwoń z agencji More Bananas opowiedziała o zasadach tworzenia i publikowania treści nigdzie indziej niż w mediach społecznościowych. Na warsztat zostały wzięte posty sponsorowane na Facebooku oraz zdjęcia udostępniane na Instagramie.
Na podstawie różnych case studies, prowadząca wyjaśniła, jak w skuteczny sposób generować najwyższą konwersję na portalach takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn oraz jakie treści najbardziej angażują fanów.

Magazyn Online Marketing zapewnił uczestnikom konferencji wiedzę z pierwszego źródła. Prelekcje były merytoryczne, przekazywały jak najwięcej informacji. Spotkanie to było z pewnością pomocne dla każdego, kto chce zbudować swój wizerunek w sieci.

ReachaBlogger jest oficjalnym partnerem konferencji.

Brak Komentarzy