Już od kilku lat imprezy blogerskie gromadzą wokół siebie szerokie grono autorów. Uczestnikami tych wydarzeń są zarówno hobbyści, pasjonaci, jak również ci, którzy z blogowania uczynili pełnoetatowy zawód. Po co brać udział w tego typu eventach i dlaczego cieszą się one tak dużym zainteresowaniem? O tym opowiemy w dzisiejszym poście.

 

Co jakiś czas blogerzy opuszczają wirtualny świat, by spotkać się w rzeczywistości. Z myślą o nich organizowane są wydarzenia nastawione na wymianę doświadczeń, dzielenie się swoimi pasjami, zawieranie kontaktów biznesowych, a niekiedy przyjaźni. Spotkania służą także poznaniu mechanizmów pozwalających odnieść sukces w blogosferze. To także doskonała okazja, by dowiedzieć się, jak współpracować z markami i oczywiście jak zarabiać na blogu.

Zdecydowana większość eventów ma charakter cykliczny i są wśród nich zarówno duże imprezy, jak i spotkania kameralne. Także udział w większości jest bezpłatny, o ile nie są to np. konferencje naukowe. Przyjrzyjmy się więc najważniejszym i najbardziej prestiżowym wydarzeniom i zobaczmy, które z nich przyciągają blogerów i dlaczego.

Blog Forum Gdańsk to najbardziej prestiżowy event blogerski, który organizowany jest od 2010 roku. Jego tematyka skupia się zwłaszcza na nowych mediach oraz sposobach komunikacji w sieci. Prelegenci to często celebryci blogosfery, którzy w swoich wystąpieniach dzielą się doświadczeniami i inspirują do pisania. Motywem przewodnim tegorocznej konferencji, która miała miejsce w dniach 24-25 września, stało się pytanie „Czy blogerzy zmieniają świat na lepsze?”.

Sławnych autorów blogosfery spotkamy także na drugiej niezwykle prestiżowej imprezie, a mianowicie na Blog Conference Poznań. Tu mówi się głównie o biznesie, o blogowaniu jako o poważnej pracy, a także jako drodze do sukcesu. Zapoczątkowany 2015 roku wątek praktyczny „Jak zarabiać na blogu” zostanie rozwinięty na kolejnym spotkaniu blogosfery w dniach 27-28 maja 2017 roku. Jeśli interesują Was takie zagadnienia jak: współpraca z blogerami, współpraca z vlogerami, współpraca z partnerami, budowa własnej marki czy potencjał reklamowy bloga, ten event jest dla Was.

Obowiązkowym wydarzeniem w kalendarzu każdego twórcy internetowego jest See Bloggers odbywające się corocznie w Gdyni. Festiwal ten stawia na integrację i edukację działaczy blogosfery i skupia się przede wszystkim na jej marketingowej stronie. Czym jest wysokiej jakości content, jak zarobić na blogu, czy jak połączyć bloga z prowadzeniem biznesu, to tylko niektóre zagadnienia podjęte na lipcowej konferencji. Uczestnicy chwalą sobie także ciepłą i prawie domową atmosferę eventu. No cóż, trzeba tam być!

Skoro już jesteśmy przy ciepłej atmosferze, odbywający się pod szyldem Och My Blog cykl spotkań z pewnością spotka się ze szczególną sympatią tych, którzy lubią dyskusje w małym kameralnym gronie. Formuła wydarzenia zakłada udział maksymalnie 12 osób, dzięki czemu zarówno prowadzący, jak i blogerzy czy vlogerzy mogą wymieniać się doświadczeniami i swobodnie dyskutować. Każdy otrzymuje możliwość zabrania głosu i zainteresowania pozostałych nurtującą go kwestią. Impreza w przeciwieństwie do innych nie ma stałego miejsca. Odbyła się już w Katowicach, Warszawie i Toruniu. Ciekawe dokąd dotrze w 2017 roku?

Podczas kieleckiego Blogotoku prelegenci rozprawiają na temat personal brandingu blogera, roli blogera w oczach firm czy wagi jaką stanowi identyfikacja wizualna bloga. Panele dyskusyjne oraz kreatywne warsztaty integrują blogerów z całego kraju.

Tegoroczna warszawska Blogowigilia wciąż jeszcze przed nami. Od 2011 roku bardzo szybko zyskała popularność i gromadzi szerokie grono influencerów. Również i tu ma miejsce szeroka i ożywiona wymiana poglądów, doświadczeń oraz spostrzeżeń. Sami autorzy zostają zachęceni do włączenia się w różnego rodzaju akcje charytatywne, a na facebookowym fanpage’u imprezy znajdziemy m.in. zdjęcia ze wspólnej aukcji uczestników Blogowigilii oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się inaczej, imprez blogerskich w Polsce jest naprawdę sporo. Wymienione tutaj, to te, które uznaje się za największe i najważniejsze. Warto zauważyć, że organizowane są także branżowe imprezy blogerskie (w sieci na pewno znajdziemy namiary na kulinarne imprezy blogerskie jak choćby Blogerchef czy podróżnicze np. Wachlarz), jak i regionalne (Blosilesia czy Toruń Blog Meeting). Szeroki temat content marketingu oraz zarabiania na blogu gromadzi nie tylko tradycyjnych blogerów. Prestiżowe eventy przyciągają vlogerów, jak również influencerów działających w innych kanałach jak Facebook czy Twitter. To tylko potwierdza, jak różnorodnym światem jest blogosfera.

Aby zostać uczestnikiem któregoś z wymienionych eventów, wystarczy się zarejestrować na stronie internetowej wydarzenia. Swoją drogą jesteśmy ciekawi, na które z nich Wy zapisalibyście się najchętniej. Czekamy na Wasze typy w komentarzach 🙂