Jak długi powinien być skuteczny i angażujący wpis na blogu? W powszechnym przekonaniu użytkownicy tylko skanują wzrokiem treści publikowane w internecie i nie wchodzą w dłuższą interakcję z czytanym tekstem. Czy na pewno tak jest? Czy zbyt długi wpis na blogu z całą pewnością zmniejsza zaangażowanie odbiorców? A może miara stosunku długości posta do jego skuteczności w ogóle nie istnieje? O tym przeczytasz poniżej.
 

 

Krótkie nie znaczy lepsze

Szczególnie gdy chcesz, aby Twój blog stał się ulubieńcem Google’a. Owszem, krótki tekst cieszy oko i może obiecywać szybkie zdobycie i przyswojenie informacji, jednak to może okazać się fałszywym tropem. Wbrew pozorom to właśnie długie teksty cieszą się sporą popularnością w sieci. Ale co w gruncie rzeczy oznacza długie? Otóż posty, które liczą ponad 1 000 słów zwykło się nazywać długimi. Warto przy tym zaznaczyć, że blogi figurujące wysoko w wynikach wyszukiwania „serwują” posty po około 1 500 słów. Pozwól sobie na dłuższy post, jeśli chcesz, by Google interesowało się Twoją stroną, a także, gdy zamierzasz zaistnieć w oczach czytelników jako ekspert w danej dziedzinie. Dłuższe teksty budują wiarygodność, ale…

 

Uwaga na wodolejstwo

Konkrety i trzymanie się tematu to absolutna podstawa. Dobrze jeśli ograniczysz popisywanie się tym, co przeczytałeś na innych blogach. Twoi czytelnicy z pewnością też na nich byli. O wiele lepszym pomysłem może się natomiast okazać podzielenie się samodzielnie zdobytą wiedzą oraz własnymi doświadczeniami. Zaprezentuj  własną subiektywną opinię i odczucia w danym temacie, ale nie pozwól, by rozrosły się do niewyobrażalnych rozmiarów. Zdecydowanie nie warto wydłużać tekstu na siłę. Czytelnicy natychmiast to wyczują, a wtedy masz u nich naprawdę duży minus. Tak właściwie, to…

 

Krótkie teksty nie są takie złe

Zwłaszcza wtedy, gdy mamy mnóstwo ciekawych pomysłów na posty. Zdecydowanie lepiej skupić się wówczas na krótszych wpisach, z czego każdy dotyczyć będzie węższego zakresu tematycznego. Nie należy wówczas zapominać o słowach kluczowych (chociaż nie przesadzaj z ich ilością). Na dobre wyjdzie również częste i regularne publikowanie. Krótki post to tekst mieszczący się w przedziale 300 – 500 słów. Masz zatem niewiele miejsca na oczarowanie czytelnika. Zwięzłe, precyzyjne i ciekawe pisanie pozwala jednak zyskać jego trwałą sympatię. Spraw, aby po lekturze wpisu zyskał poczucie, że otrzymał porcję przydatnej wiedzy i czegoś się nauczył.

 

Jak widać, nie ma sztywnej reguły ani recepty na idealną długość posta. Być może warto zacząć przygodę z blogowaniem, publikując teksty o różnych rozmiarach? Reakcje użytkowników będą najlepszym wyznacznikiem tego, jak duże porcje słów powinieneś zamieszczać w obrębie jednego posta.

A więc poddaj długość posta jak najliczniejszym testom. Jeśli natomiast posiadasz już jakieś spostrzeżenia lub masz ciekawe uwagi w tym temacie, podziel się z nami w komentarzach. Serdecznie zachęcamy do dyskusji!